Springen naar inhoud

batterijen opladen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2006 - 20:11

Tegenwoordig hebben veel hoog technologische snufjes batterijen die je via het netwerk moet opladen. Denk maar aan gsm, Ipod, en nog vele anderen. Maar ik merk dat hoe vaker je ze oplaad, hoe minder lang de batterijen meegaan. Nu zeggen vele mensen mij dat je eens moeten wachten tot je batterij helemaal leeg is en anderen dat eens je batterij vol is je moet blijven opladen.
Ik heb beiden geprobeerd, maar mijn batterij is nog nooit zo snel plat geweest, dus weten jullie wat nu wel werkt voor mijn batterij weer op zijn oud niveau te krijgen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 november 2006 - 20:17

Het is zoals ouder worden bij een mens, eens het gebeurt is kan je het niet meer terugdraaien. Om je batterij in conditie te houden is het best om deze volledig op te laden en dan helemaal plat te spelen.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2006 - 20:29

Met de oude Nikkel Metaalhydriet en Nikkel Cadmium kan er inderdaad geheugeneffect optreden. Maar dat is niet door omdat je ze niet volledig ontlaadt maar omodat ze overladen worden. Het volledig ontladen van betterijen is zelfs zeer slecht voor de batterij. Gelukkig is er geen enkel probleem meer met de neiuwe Li-Ion batterijen.

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2006 - 20:56

Ik weet niet welke batterijen het zijn, het gaat vooral over mijn Ipod, die toch al 2, 3 jaar is. Vandaag viel mij gewoon op dat hij verbazend snel leeg aan het lopen was.
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 06 november 2006 - 21:12

Ipods hebben volgens mij allemaal een Lithium-ion batterij. De nokia 6510 die ik zo'n 5 jaar geleden had, had dit ook al. En Ipods bestaan nog niet zo lang.

Maar het kan ook zo zijn dat je Ipod zelf niet meer goed is. Misschien dat er ergens iets weglekt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2006 - 21:13

iPod's kun je niet openmaken dus dat is een serieus probleem. Smijt het ding buiten en koop je een deftige mp3-speler. Je batterij is waarschijnlijk gewoon een paar keer teveel overladen geweest.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 november 2006 - 21:15

Smijt het ding buiten en koop je een deftige mp3-speler.

Hoewel ik het volledig met je eens ben wat betrefd de Ipods, lijkt dit me niet echt het geschikte topic om te gaan 'Ipod bashen'.
"Meep meep meep." Beaker

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2006 - 21:27

Smijt het ding buiten en koop je een deftige mp3-speler.

Heb al eens een deftige mp3-speler gekocht, maar die was vrij snel kapot.
Er lekt niets uit mijn Ipod, toch niet merkbaar, maar ik denk ook niet dat hij kapot is, hij kan nog wel meerdere uren spelen, maar zijn 8 uur van vroeg haalt hij toch niet meer.
Daarbij, ik heb niet echt zin om nog eens zoveel geld uit te geven aan een nieuwe...
Our team needs you!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 06 november 2006 - 21:28

zie ook mobiel opladen en oplaadbare batterijen langer mee laten gaan. Dus hier maar een -slotje-

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures