Springen naar inhoud

Forum traag / onbereikbaar

• Log in om te kunnen reageren

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 november 2006 - 15:02

De laatste week gebeurt het me regelmatig dat ik een pagina probeer op te vragen, maar dat het soms lang duurt voordat deze wordt getoond. Deze wachttijd kan uiteenlopen van 10 seconden tot 3 minuten.

Als het dan gebeurt dat een pagina niet wil laden kan ik ook wel proberen om andere pagina's van WSF te bereiken, maar die hebben er op dat moment ook geen zin in.

Wanneer de pagina er dan eindelijk staat doet alles het weer gewoon.

Omdat het me niet lukt om dit probleem te reproduceren hebben we meer gegevens nodig. Zouden jullie het hier zo vaak mogelijk door willen geven wanneer je ook iets dergelijks ervaart? Liefst met een zo specifiek mogelijke tijdsaanduiding.

Bedankt voor de moeite, en hopelijk komen we er snel achter waar het aan ligt zodat het opgelost kan worden... Tot die tijd de tip om lange posts even te kopieeren voordat je post!

[edit]Onderstaande staat ook verderop in dit draadje, maar voor de overzichtelijkheid ook maar even hier neergezet:

Verzoekje van de provider
Zou je bij problemen het volgende willen doen:

• Klik op: Start, dan Uitvoeren
  • vul hier in "cmd" en klik op <ok>
    er verschijnt nu een dosbox
  • voer hier het volgende in (gevolgd door return):
    tracert www.wetenschapsforum.nl
  • als je rechtsklikt kan je "selecteer alles" kiezen, druk vervolgens op ENTER (daarmee kopieeer je het)  
  • Plak dit in je bericht  
    liefst tussen [ code] tags
Wellicht dat we daar wat verder mee komen. Alvast bedankt!

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2006 - 15:09

zo rond 14.45 vandaag lukte het me niet een post te plaatsen. Na ruim 5 minuten kreeg ik een melding dat een en ander mislukt was (gelukkig had ik een kopietje van mijn bericht zolang elders op m'n computer gezet, anders was ik een half uur werk kwijt geweest.
Afwachtend op die posting had ik een andere verbinding met het forum opengezet. Ook hier kreeg ik op datzelfde tijdstip nauwelijks toegang tot andere topics. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

sjonnie

sjonnie

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 15:11

Ik kwam rond kwart voor 2 dus niet op het forum.

sjonnie

sjonnie

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 15:50

Om 14.46 duurde het weer lang dat ik op het forum kwam,ik hoop dat je er wat aan hebt Miels.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 07 november 2006 - 15:53

Ik had het al aan je gemeld, maar hier ook even: zowel gisteren als vandaag tussen 13:00 en 15:00.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Marconius

Marconius

• >100 berichten
  • 209 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:07

Nu (16.06) gaat het forum aardig traag. Gisteren kon er helemaal niet opkomen (tijd weet ik niet meer, ergens aan het begin van de middag).
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today." - James Dean

WBE

WBE

• >25 berichten
  • 92 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:13

Net 15.45 uur opnieuw traag, terwijl andere sites en pages vlot binnen kwamen.
Het forum bereiken was trager dan anders, lijst ongelezen topics inlezen nog trager, en een bepaald onderwerp inladen is uiterst traag.
Heb hier nochtans een breedbandverbinding (telenet - ping gemiddeld 10 ms, rond deze tijd)

Edit :
Vanuit ongelezen berichten topic "vlindermes illegaal" 4'10" voor het ingeladen was, wat wel erg traag is. Verder niets geladen en internethistory cookies, bestanden, waren verwijderd.

Edit2 :
16:33 uur alles vlot, geen enkel probleem meer

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:36

16u30

Pagina niet bereikbaar oO

Ik zie dat het vaak 'ronde uren' zijn. Ik heb zo'n flauw vermoed dat er een of andere mmorpg of iets dergelijks gehost wordt op dezelfde server die om het kwartier ofzo alle bestanden gaat bijwerken waardoor je plots enorm veel lag krijgt. Mss even navragen bij de operator?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:44

Ik vind dat het al de hele middag vaker traag dan vlot gaat, en soms helemaal niet. Vanmiddag al drie berichten kwijtgeraakt :) , één al eerder gerapporteerd, nog één rond 15.35 u en een rond 16.25 u. Maar wijs als we inmiddels geworden zijn, vóór het posten éérst kopietje maken...... :) .

edit>>>>>>>>>>>>>>>>>>30 seconden later..

deze ging weer supervlot :)
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:45

Ik ben er nu nog eentje kwijt geraakt, gelukkig heb ik een kopie gemaakt.
Overigens toen ik hierjuist op dit forumonderwerp klikte verscheen er een lege pagina met daarop:

phpBB Critical error:
Could not connect to database

Eventjes verversen e het was eer in orde.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2006 - 16:47

Zoals je ziet, weeral op een kwartier, 4u45

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:03

17.01 indexpagina oproepen, normaal 2-3 secondenwerk, nu een halve minuut.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:14

Verzoekje van de provider
Zou je bij problemen het volgende willen doen:
  • Klik op: Start, dan Uitvoeren
  • vul hier in "cmd" en klik op <ok>
    er verschijnt nu een dosbox
  • voer hier het volgende in (gevolgd door return):
    tracert www.wetenschapsforum.nl
  • als je rechtsklikt kan je "selecteer alles" kiezen, druk vervolgens op ENTER (daarmee kopieeer je het)
  • Plak dit in je bericht
    liefst tussen [ code] en [ /code]-tags (maar dan zonder die spatie)
Wellicht dat we daar wat verder mee komen. Alvast bedankt!

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:18

Bedoel je dat we dat in al onze berichten zouden moeten plakken? Want je weet nooit tevoren of het misgaat, en als het misging en je probeert het weer, loopt even later alles weer........ :)

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:23

Bedoel je dat we dat in al onze berichten zouden moeten plakken?

Nee, als het probleem zich HEEFT voorgedaan ga je naar dit topic, lees je wat je precies moet doen, voer je dat ook uit en dan post je dat je een probleem had gehad, plus de bedoelde informatie.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures