Springen naar inhoud

[Mechanica, Wiskunde] Afleiden (hoeksnelheid, tijd e.d.)

• Log in om te kunnen reageren

mathieu_vd

mathieu_vd

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:36

hallo,

ik zit vast bij een oefening van mechanica, het is eigenlijk eerder meer de wiskundige uitwerking ervan waarbij ik vast zit.... dit staat bij de oplossingen:

stel dat je dus dit hebt: (dit snap ik nog i.v.m de oefening, de opgave doet er niet toe voor mij te kunnen helpen)

LaTeX

en dan heb je het volgende:

LaTeX

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2006 - 17:52

Hierin kunnen wij niet zeker weten welke variabelen afhangen van t, maar de quotiŽntregel levert:

LaTeX

Als ik uitga van enkel x = x(t) en het feit dat d(x(t))/dt = v(t), dan krijg je inderdaad:

LaTeX
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

mathieu_vd

mathieu_vd

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2006 - 18:00

LaTeX

In de teller zie je dus dat die LaTeX nog afgeleid moet worden, ik snap niet waarom deze nul is?? als je de snelheid naar de tijd afleid krijg je toch ALTIJD een versnelling of niet?? ik dacht dus dat de afgeleide van

LaTeX

gelijk was aan LaTeX , maar ze stellen die dat gelijk aan nul...

ooow w8!!!! ik denk dat ik het weet, het is een CONSTANTE snelheid in de opgave, en dan is de versnelling nul dacht ik??

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2006 - 18:12

ooow w8!!!! ik denk dat ik het weet, het is een CONSTANTE snelheid in de opgave, en dan is de versnelling nul dacht ik??

Juist!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures