Mysterieuze lichtflitsen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Mysterieuze lichtflitsen

Af en toe lees ik wel eens mee op themepark.nl, daar kwam ik vandaag het volgende topic tegen.

Ik zou wel eens willen weten, en ik denk nog vele anderen ook, wat deze lichtflitsen zijn.

Weet iemand hier een antwoord op ?

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: Mysterieuze lichtflitsen

Ik geloof dat het carbid schieten nogal populair is rond meppel?

EDIT: Heb het hele topic even bekeken: vuurwerk werd al geopperd, lawinepijlen ed. Maar kennelijk gaat de flits niet gepaard met geluid. Zou het zo gauw niet weten, maar ik denk dat de oplossing 'dichter' bij huis licht dan suggesties als verschuivingen van de Grote Beer ed...
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Berichten: 108

Re: Mysterieuze lichtflitsen

polaire satellieten (die meermalen per dag rond de aarde gaan en dus heel snel gaan)

Als hij zijn zus voerde: ik neem aan dat het altijd op hetzelfde tijdstip was dus dat de zon altijd op de zelfde hoogte stond => weerkaatsing van zonlicht in ramen van huizen? serres, ...

voor die andere weet ik geen verklaring

greetz

Re: Mysterieuze lichtflitsen

Het is dus de weerkaatsing van satellieten.

Op deze site kan je voor je woonplaats zien wanneer er nog zo'n flits is. Best wel interessant.

Re: Mysterieuze lichtflitsen

weet iemand of er een site is waar je long/lat coordinaten kunt opzoeken en zo accuraat mogelijk (het liefst op straat niveau maar met wijk niveau ben ik al héél tevreden!)

Reageer