Springen naar inhoud

poly-ADP-ribosylering

• Log in om te kunnen reageren

wordnerd

wordnerd

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 december 2004 - 19:44

Zou iemand mij globaal kunnen uitleggen wat de functie van poly-ADP-ribosylering van HISTONEN is. Een link naar een site of artikel is natuurlijk ook welkom.

Bij voorbaat dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2004 - 23:12

ok dit is al mega lang geleden.

Die ribosilering staat in voor de fosfolysering van de histionen met als gevolg dat deze loslaten en dus het DNA openstellen voor transcriptie.

Dit is wat ik er toch van over hou. Ik ga het wel nog eens opzoeken.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 01:08

http://www.sciencema...ll/299/5606/528

Voor het geval je deze pagina niet kunt openen zet ik hier even het belangrijkste stukje:

PARP, a versatile polymerase. (A) During transient activation of gene expression in response to environmental stimuli such as heat shock, PARP is recruited (possibly by transcription factors) to condensed chromatin (green) containing the genes to be switched on. PARP induces dissociation of nucleosomes (beige) by adding long ADP-ribose tails to their histone proteins. This results in decondensation of chromatin, enabling the RNA polymerase (yellow) to transcribe target genes unhindered. PARP prevents rebinding of transcription factors to the DNA by adding ADP-ribose tails to them, and finally itself dissociates from the DNA. Later, a glycohydrolase removes the ADP-ribose tails from histones and the chromatin returns to its normal condensed state. (B) During DNA repair, PARP binds to single-strand nicks in the DNA (red cross) together with other components of the base excision repair (BER) complex (pink). PARP induces decondensation of chromatin by poly-ADP-ribosylating nucleosomes, and accelerates ongoing transcription (while preventing de novo transcription), thus enabling DNA repair to take place. © The PARP enzyme tankyrase targets TRF-1 (telomere repeat binding factor) bound to telomeres at the ends of chromosomes. Presumably, PARP adds ADP-ribose tails to TRF-1, preventing this factor from binding to DNA and allowing the enzyme telomerase (blue) to add DNA repeats to the chromosome ends (6). Later, the ADP-ribose tails are removed from TRF-1, which binds once more to the telomere repeats and represses any further elongation.

Algemeen:
http://www.earn.dote.hu/parp.html
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

wordnerd

wordnerd

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 11:50

Hartelijk dank allen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures