Springen naar inhoud

vliegen tegen draairichting aarde in

• Log in om te kunnen reageren

einstone

einstone

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 20:15

Stel je wil naar de andere kant van de aarde vliegen, vlieg je dan beduidend korter als je tegen de draairichting van de aarde invliegt?
Ik denk van wel, maar mensen aanwie ik dit reeds gevraagd heb, denken van niet...
Iemand van jullie een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

RDLoos

RDLoos

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 20:41

Zolang afstand en snelheid gelijk blijft voor beide richtingen zul je er net zo lang over doen.

t=s/v

dreamz

dreamz

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 20:57

ja maar als je tegen de richting van de aarde vliegt lijkt het mij logisch dat de bestemming dichterbij komt

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 december 2004 - 21:16

de luchtlagen draaien deels mee dacht ik.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Vortex29

Vortex29

• >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 december 2004 - 21:26

Stel je wil naar de andere kant van de aarde vliegen, vlieg je dan beduidend korter als je tegen de draairichting van de aarde invliegt?

Stel je zit in het midden van een trein. Op een gegeven moment moet je naar de wc. Je weet dat er twee wc's zijn, één helemaal voor in de trein en één helemaal achter in de trein. Bij welke wc ben je volgens jou eerder, als je weet dat de trein naar het noorden rijdt? De noordelijke of de zuidelijke wc?

jaja

jaja

• >250 berichten
  • 259 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2004 - 22:00

deels, dus het scheelt een klein beetje. Tegen de draairichting van de aarde in gaat iets sneller.
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 06:39

deels, dus het scheelt een klein beetje. Tegen de draairichting van de aarde in gaat iets sneller.

Op sommige plaatsen (zoals bij ons) gaat de luchtstroom op grote hoogte juist harder dan de aarde zelf zodat je juist sneller met de aarde mee vliegt.

RDLoos

RDLoos

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 december 2004 - 11:48

ja maar als je tegen de richting van de aarde vliegt lijkt het mij logisch dat de bestemming dichterbij komt

Je hebt helemaal gelijk. Ik schaam mij diep voor de dwaasheid die ik hier heb tentoongesteld.

• Gast

Geplaatst op 15 januari 2005 - 21:41

Stel je zit in het midden van een trein. Op een gegeven moment moet je naar de wc. Je weet dat er twee wc's zijn, één helemaal voor in de trein en één helemaal achter in de trein. Bij welke wc ben je volgens jou eerder, als je weet dat de trein naar het noorden rijdt? De noordelijke of de zuidelijke wc?

Je trekt aan de noodrem en rent naar het noorden.

Vortex29

Vortex29

• >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 januari 2005 - 21:47

Dat is de oplossing als je last hebt van diarree. :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures