vliegen tegen draairichting aarde in

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 166

vliegen tegen draairichting aarde in

Stel je wil naar de andere kant van de aarde vliegen, vlieg je dan beduidend korter als je tegen de draairichting van de aarde invliegt?

Ik denk van wel, maar mensen aanwie ik dit reeds gevraagd heb, denken van niet...

Iemand van jullie een idee?

Berichten: 32

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

Zolang afstand en snelheid gelijk blijft voor beide richtingen zul je er net zo lang over doen.

t=s/v

Berichten: 108

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

ja maar als je tegen de richting van de aarde vliegt lijkt het mij logisch dat de bestemming dichterbij komt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

de luchtlagen draaien deels mee dacht ik.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 683

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

Stel je wil naar de andere kant van de aarde vliegen, vlieg je dan beduidend korter als je tegen de draairichting van de aarde invliegt?
Stel je zit in het midden van een trein. Op een gegeven moment moet je naar de wc. Je weet dat er twee wc's zijn, één helemaal voor in de trein en één helemaal achter in de trein. Bij welke wc ben je volgens jou eerder, als je weet dat de trein naar het noorden rijdt? De noordelijke of de zuidelijke wc?

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

de luchtlagen draaien deels mee dacht ik.
deels, dus het scheelt een klein beetje. Tegen de draairichting van de aarde in gaat iets sneller.
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Berichten: 718

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

noortje schreef:de luchtlagen draaien deels mee dacht ik.
deels, dus het scheelt een klein beetje. Tegen de draairichting van de aarde in gaat iets sneller.
Op sommige plaatsen (zoals bij ons) gaat de luchtstroom op grote hoogte juist harder dan de aarde zelf zodat je juist sneller met de aarde mee vliegt.

Berichten: 32

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

ja maar als je tegen de richting van de aarde vliegt lijkt het mij logisch dat de bestemming dichterbij komt


Je hebt helemaal gelijk. Ik schaam mij diep voor de dwaasheid die ik hier heb tentoongesteld.

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

Stel je wil naar de andere kant van de aarde vliegen, vlieg je dan beduidend korter als je tegen de draairichting van de aarde invliegt?
Stel je zit in het midden van een trein. Op een gegeven moment moet je naar de wc. Je weet dat er twee wc's zijn, één helemaal voor in de trein en één helemaal achter in de trein. Bij welke wc ben je volgens jou eerder, als je weet dat de trein naar het noorden rijdt? De noordelijke of de zuidelijke wc?


Je trekt aan de noodrem en rent naar het noorden.

Berichten: 683

Re: vliegen tegen draairichting aarde in

Dat is de oplossing als je last hebt van diarree. :shock:

Reageer