Minicursus Differentieren & Integreren

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Minicursus Differentieren & Integreren

Voor een minicursus Differentieren & Integreren zoek ik een aantal mensen die hier graag aan mee willen werken. Je moet natuurlijk wel voldoende kennis hebben van differentieren en integreren en ook de (formele) theorie die erachter zit.

Verder moet je natuurlijk wel de tijd hiervoor hebben en gemotiveerd zijn.

Interesse? Vragen? Stuur mij dan een prive berichtje.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Ik zal dit topic verder gebruiken om over de inhoud te discusseren. Dit is samen met Rogier, Sdekivit en W. van As die mee zullen werken aan deze minicursus.

Natuurlijk mogen ook andere gebruikers met ideeen komen die in de minicursus aan de orde zouden moeten komen.

Dit alles moet uiteindelijk leiden tot een goed plane / inhoudsopgave, waarna we kunnen beginnen met schrijven.

Dit is wat ik op het oog heb.
  • Les 1: inleiding (geschiedenis) en een aanloop tot differentieren (hellingen?)
  • Les 2: formele definitie van differentieren (limietstelling) Ik denk dat dit onderwerp hier wel een goede basis voor is.
  • Les 3: Kettingregel, productregel, quotientregel (of dit verdelen over 3 lessen?)
  • Les 4: partieel differentieren (meerder variabelen)
  • Les 5: Integreren...
  • Les 6: .......
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Wat is iedereen toch druk met het maken van minicursussen ...

Nee, ik voel me niet geroepen, sorry. Ik ben van mening dat tegenwoordig iedereen wel aan een Calculusboek kan komen. Het is iig te vinden in de bibliotheek van Amsterdam

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Ga je ook de Lebeque integraal behandelen?

Berichten: 718

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Ga je ook de Lebeque integraal behandelen?
De man heet Lebesque.

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Feitelijk is het zelfs Lebesgue

Berichten: 704

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

andere onderwerpen:

opstellen van een raaklijn, maxima/minima, buigpunten als toepassing van differentieren.

oppervlakten uitrekenen en inhoud van wentellichaam uitrekenen.

Riemann sommaties

Berichten: 510

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Is het nodig om enige kennis van differentieren te hebben om de cursus te begrijpen? Want ik heb nog nooit differentieren of integreren op school gehad...

Berichten: 704

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

als je kijkt naar de onderwerpen is kennis van differentieren en integreren niet nodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Is het nodig om enige kennis van differentieren te hebben om de cursus te begrijpen? Want ik heb nog nooit differentieren of integreren op school gehad...


Nee. Het idee is om een spoedcursus te geven voor mensen die (vrijwel) onbekend zijn met differentieren / integereren. Er worden nogal wat basisvragen gesteld op dit forum en een minicursus zou die allemaal moeten kunnen beantwoorden.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

ik heb net de beginselen van differentieren gehad op school, ik zou het ook wel handig vinden om er wat meer over te weten.

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Hey beste mensen ik wil ook héél graag meedoen met de cursus. Alleen ik kan me nu ff niet registreren bij de forum ik denk dat er iets misi is met de DB.

Maar komt wel met deze naam.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Vortexx7 schreef:Hey beste mensen ik wil ook héél graag meedoen met de cursus. Alleen ik kan me nu ff niet registreren bij de forum ik denk dat er iets misi is met de DB.

Maar komt wel met deze naam.


Bedoel je het maken van de cursus of het volgen ervan. Voor het tweede hoef je je niet te registreren. De cursus wordt namelijk gewoon op het forum gezet.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Nou allebij als het het mogelijk is, en ik vind voor me zelf dat ik wel lid moet worden.

Ik zou het namelijk niet wille missen, want ik ben momenteel ook bezig om mijn wiskunde te halen voor mijn propedeuse en het differentieren zit me niet echt lekker in de vel. Dus wanneer begint de cursus???

Berichten: 510

Re: Minicursus Differentieren & Integreren

Wanneer komt het eerste deel van de cursus online?

Reageer