Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 18

Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

Ik weet niet zeker of dit de goede plek is, anders moet het maar even verplaatst worden.

Ik ben van plan om volgend jaar via een Colloquium Doctum mij aan te melden als Filosodie student aan de RUG. http://www.rug.nl/filosofie/informatievoor...-2007/stg06_003

Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik ben namelijk benieuwd hoe moeilijk het zal zijn. Nederlands en Engels zijn verplicht, en dat is verder geen probleem denk ik. De twee vakken die ik erbij wil gaan kiezen zijn wiskunde en geschiedenis.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal kan verwachten en wat ik dus moet leren.
Non scholae sed vitae discimus

Berichten: 4.546

Re: Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

klein vraagje: wat wil je in vrédesnaam met een bachelor in wijsbegeerte? klinkt me trouwens wel heel erg interessant in de oren hoor, daar niet van, alleen wat wil je er in de toekomst mee doen?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 12.262

Re: Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

In feite moet je de vakken op VWO nivo beheersen, dat is logisch.

Het beste kun je, denk ik, bij de instelling vragen om een kopie van enkele voorgaande tentamens, zodat je gewoon weet wat je te wachten staat.
Victory through technology

Berichten: 536

Re: Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

Het schijnt dat een Colloquium Doctum altijd iets boven het VWO niveau zit.

Berichten: 1

Re: Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

Als je filosfie en wiskunde wil gaan doen, dan kun je beter naar UvA of Nijmegen gaan. Wat wil je eigenlijk met filosofie? Behalve dat het interssant is natuurlijk. Je kan ook een vak leren daarmee kun je eenvoudiger je geld verdienen.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Colloquium Doctum: Filosofie. Ervaringen?

ach geld, dat boeit filosofen toch totaal niet?

wil overigens niet zeggen dat je er niet geld als water mee kan verdienen als je goed bent...(zie Bas Haring)

wrom vraag je het niet gewoon aan de universiteit zelf? wie weet kunnen ze je wel boeken aanraden ofzoiets...

als je dat te lastig vind, kan je misschien gewoon een staatsexamen doen...(nee makkelijker dan dat krijg je het niet nee, nuja misschien International Baculeaureate...maar daar weet ik niks van)

Reageer