Springen naar inhoud

CLASSPAD 300

• Log in om te kunnen reageren

StevenW

StevenW

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 november 2006 - 21:23

Ik ben al een tijdje aan het prutsen met deze rekenmachine en heb op Internet al wat handleidingen geraadpleegd. Ook ben ik nieuw op dit forum en heb onder het onderwerp Wiskunde nog geen topic over deze rekenmachine gevonden.

Maar op school heb ik nu ook niet weer zoon ingewikkelde wiskunde zoals meestal in die handleidingen staat beschreven.

Mijn vraag is of er iemand een handleiding heeft voor normale toepassing.

Onder normale toestanden bedoel ik wat integraal berekenen, afgeleiden en wat grafiek toepassingen voor oppervlakte toestanden.

Ik zit in een richting die veel te maken heeft met mechanica (bachelor: mechanica ontwerp en productie technologie); misschien ben je daar wat meer me;-) Statica is al volledig achter de rug in school en nu zijn we begonnen met dynamica.

Ik ben dus een leek en nu ook weer niet zo slim. Dus houw het aub wat begrijpelijk;-)

Ook mag je wat handige tips vermelden die je zelf gevonden hebt ofzo. Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen met zoon rekenmachine die deze tips kunnen gebruiken

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StevenW

StevenW

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 november 2006 - 17:33

je gaat mij toch niet zeggen dat er hier niemand met die grafische rekenmachine werkt.......

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 november 2006 - 17:35

Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Aan de andere kant: als iemand je kon (en wou) helpen, dan had je wel een reactie gehad...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

kotje

kotje

• >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 11 november 2006 - 17:49

Spijtig, zelfs in Google krijgt men maar algemene beschrijvingen wat ge ermee kunt doen. Ik ben zeker van plan even te kijken als ik ze in handen krijg, want ik ben van plan me een GR te kopen, die men kan aansluiten op een PC. Hoeveel kost ze? Ik kan de TI 84 plus kopen voor 110 euro en die ziet er goed uit.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 november 2006 - 20:36

Wat ben je met zo'n grafisch rekenmachine?
je mag ze niet gebruiken tijdens examens...
Dus als het is voor zelf grafieken te maken ed, dan kan je beter software gebruiken.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 november 2006 - 20:36

Spijtig, zelfs in Google krijgt men maar algemene beschrijvingen wat ge ermee kunt doen. Ik ben zeker van plan even te kijken als ik ze in handen krijg, want ik ben van plan me een GR te kopen, die men kan aansluiten op een PC. Hoeveel kost ze? Ik kan de TI 84 plus kopen voor 110 euro en die ziet er goed uit.

Die heb ik ook (omdat ik ze moest kopen in het middelbaar, nu ligt ie in de kast). Is een mooi toestel, alleen jammer dat je maar met één variabele kan werken.

StevenW

StevenW

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 november 2006 - 09:47

met 1 variabele?

ik kan er toch hoopje verwerken hoor

En idd op internet is er niet veel te vinden, mss ook omdat ze nog niet zoolang uit is.

Ik heb ze via internet aan de haak kunnen slaan voor een honderd euro.

Nieuw kost ze toch wel een aardige 200 euro

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 november 2006 - 13:42

met 1 variabele?

En idd op internet is er niet veel te vinden, mss ook omdat ze nog niet zoolang uit is.

Ik had het over de TI-84

StevenW

StevenW

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 november 2006 - 14:33

met 1 variabele?

Ik had het over de TI-84

ah okey ;-) was al aan het denken... :)

pietermech

pietermech

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 november 2006 - 20:42

Hallo

Ik weet vrij veel van de classpad 300, want ik ben daar al enige tijd de eigenaar van! Ik volg Industriële wetenschappen in het secundair onderwijs en wij gebruiken dat toestel bijna dagelijks, maar ik kan dit zo niet gemakkelijk uitleggen, want de symbolen vind ik niet zoals ze in dat toestel staan. Eigenlijk moet je gewoon op zoek gaan hoe de symbolen vroeger werden genoteerd of op zoek gaan naar de amerikaanse symbolen, die staan daar meestal in. Voor een afgeleide te bepalen moet je het symbool nemen dat er ongeveer zo uitziet:
d ... Dit vind je bij de tap 2D. in de noemer vul je je var in en
d() waar de pountjes staan vul je je functie in. de meeste functies staan bij 2D anders in die lange waslijst onder cat. in uw balk bovenaan vind je ook vele functies.

Voor mensen die twijfelen over een rekenmachien: dit is het! :)
echt gemakkelijk! [rr]
wel vrij duur
Groetjes,
Pieter

pietermech

pietermech

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 november 2006 - 20:48

Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Aan de andere kant: als iemand je kon (en wou) helpen, dan had je wel een reactie gehad...

Zeg man, ook niet echt vriendelijk he!
Kheb et nu pas gezien dat er iemand mee was aan het sukkelen.
Beste GRT aller tijden!

StevenW

StevenW

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 november 2006 - 20:43

is idd wel wat uitzoeken, ik heb ze wel niet alledagen nodig maar is tof machienjte

maar als batt. op low staan dan gaat die echt niet meer vooruit:p

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures