Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 510

Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk? Er gaan zoveel verhalen de ronde over het wel of niet schadelijk zijn van deze straling, is het wetenschappelijk bewezen dat deze straling gevaarlijk is, en zo ja, wat kan deze straling dan veroorzaken?

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

Wat ik er over heb gehoord.
  • de hoeveeleheid staling die vrijkomt is nog niet de helft van wat de EU als gevaarlijk beschouwd.
  • het zou vooral de warmte die de GSM veroorzaakt die schadelijk zou zijn voor het oor en de hersenen.
  • als je je GSM draagt in je broekzak zou het het zaad aantasten.
  • de meeste straling komt in het begin val het bellen en in het begin van gebeld worden.
Da is wat ik gehoord heb op het nieuws en zo.

Berichten: 4

Re: Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

Toevallig vond ik vandaag dit bericht op Reuters:

Mobile Phone Radiation Harms DNA, New Study Finds

Weer een reden te meer voor mij om geen mobiel te bezitten, afgezien van de nutteloosheid van het apparaat.

Berichten: 718

Re: Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

Vorige week was er een uitzending van Zembla over dit onderwerp.

Zie http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/welcom...20041202/nieuws

TNO vondt wel degelijk invloed van UMTS op mensen (waarmee nog niet gezegd is dat het schadelijk is, maar hinderlijk is het voor sommige mensen wel). Het onderzoek wordt op dit moment in Zwitserland overgedaan (volgens de gouden regel geldt één onderzoek is geen onderzoek).

Re: Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

UMTS wordt nog niet door alle toestellen toegepast. UMTS is volgens mij 3G (3th generetion). Uit onderzoeken zijn idd gebleken dat mensen misselijk/duizelig werden.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Is de elektromagnetische straling van een GSM schadelijk?

waar ik vooral het vliegend ****** van krijg is dat er voor zulke dingen altijd zoveel onderzoek nodig is om te bepalen of het al dan niet net schadelijk is, met wat gezond verstand en elementaire meetresultaten weet je zoch zo dat zulke dingen nooit gezond zijn en wel degelijk schadelijk en dat het je eigen consequentie is die bepaalt hoe belangrijk jij enige schade vind

Reageer