waarom slaan mensen soms door.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 12

waarom slaan mensen soms door.

ik vroeg me af..

waarom slaan mensen soms door.

waardoor komen ze tot een punt dat ze niet meer helder kunnen functioneren en de draad kwijtraken.

zit dit in ieder mens of is dit een zwakte van een bepaald persoon.

Berichten: 142

Re: waarom slaan mensen soms door.

Ik zou zeggen om dezelfde reden als dat een rat in het in nauw soms rare sprongen maakt.

En ja, volgens mij zit dat in ieder mens alleen wordt het bij de ene wat eerder getriggerd dan bij de andere.
All errors are intentional but mistakes could have been made.

Berichten: 12

Re: waarom slaan mensen soms door.

En ja, volgens mij zit dat in ieder mens alleen wordt het bij de ene wat eerder getriggerd dan bij de andere.

ja dat dacht ik ook maar waarom komt dat bij de een sneller tot uitting?

is dat omdat ze geestelijk zwakker zijn?

Berichten: 597

Re: waarom slaan mensen soms door.

suus schreef:ik vroeg me af..

waarom slaan mensen soms door.

waardoor komen ze tot een punt dat ze niet meer helder kunnen functioneren en de draad kwijtraken.

zit dit in ieder mens of is dit een zwakte van een bepaald persoon.
uw vraagstelling is te algemeen, terwijl het fenomeen op zich heel specifiek is en afhankelijk van vele factoren

een eenzijdig antwoord zul je daar dan ook niet op kunnen krijgen

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: waarom slaan mensen soms door.

Het geluk van gelukkige mensen vertoont veel overeenkomsten, maar alle ongelukkige mensen zijn ongelukkig op hun eigen manier.

Met dank aan Leo Tolstoy's Anna Karenina
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 21

Re: waarom slaan mensen soms door.

doorslaan is juist een heel gezonde manier om te overleven. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt doordat ik doordraaide. Soms moet het wel. is assertief gedrag om mee te tellen in een wereld vol lange witte barbaren. Lange mensen discrimineren korte mensen en daarom moet je als korte man soms een wapen pakken of hun flink op hun kop geven. Is allemaal overlevingsstrategie in de barbaarse wereld.

dewanand
Kritisch Podium Dewanand

kritisch over de multikul

Berichten: 1.425

Re: waarom slaan mensen soms door.

Was deze geweldadigheid uit zelfverdediging of "om mee te tellen"? en had deze geweldadigheid het gewenste effect? had je er later spijt van?

Berichten: 6

Re: waarom slaan mensen soms door.

dewanand schreef:doorslaan is juist een heel gezonde manier om te overleven. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt doordat ik doordraaide. Soms moet het wel. is assertief gedrag om mee te tellen in een wereld vol lange witte barbaren. Lange mensen discrimineren korte mensen en daarom moet je als korte man soms een wapen pakken of hun flink op hun kop geven. Is allemaal overlevingsstrategie in de barbaarse wereld.

dewanand
Assertiviteit is juist om doorslaan te voorkomen. Doorslaan is NIET gezond. Voordat iemand doorslaat gaat er heel wat stress aan vooraf. Wat bedoel je met: "soms moet het wel"? Doorslaan moet niet.

Iedereen moet zijn of haar grenzen bewaken en als je grens overtreden wordt, dan reageer je met inachtneming van de geldende normen en waarden!

Zodra je het gevoel hebt dat je aan het overleven bent, is het jouw verantwoordelijkheid om tijdig aan de bel te trekken. En dan nog dat stukje over die lange mensen die korte mensen discrimineren? Dat die kleine dan maar een wapen moet pakken om hen flink op hun kop te geven? Sorrie hoor, maar dat vind ik nogal ver gaan. Je zou er ook anders mee om kunnen gaan.

Reageer