Springen naar inhoud

Oppervlakte van de tuin berekenen voor mijn dochter

• Log in om te kunnen reageren

Sander_Los

Sander_Los

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:01

Ik moet mijn dochtertje helpen met de vraag hoeveel van de tuin bestaat uit gras. Ik snap wel dat je de lengte keer de breedte moet doen en dan dat paarse deel eraf maar als ik dat doe dan krijg ik een heel ander antwoord als dat van de keuze mogelijkheden.

http://img87.imagesh...naamloosjn5.png

Ik doe dus 30x40=1200 daarna doe ik 30x20:2=300
Dan haal ik van die 1200 die 300 af en kom ik op 900 maar dat staat er niet tussen. Weet er misschien iemand wat ik fout doe.

Antwoord mogelijkheden zijn 240, 500, 600 en 700

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:04

Ik moet mijn dochtertje helpen met de vraag hoeveel van de tuin bestaat uit gras. Ik snap wel dat je de lengte keer de breedte moet doen en dan dat paarse deel eraf maar als ik dat doe dan krijg ik een heel ander antwoord als dat van de keuze mogelijkheden.

http://img87.imagesh...naamloosjn5.png

Ik doe dus 30x40=1200 daarna doe ik 30x20:2=300  
Dan haal ik van die 1200 die 300 af en kom ik op 900 maar dat staat er niet tussen. Weet er misschien iemand wat ik fout doe.

Antwoord mogelijkheden zijn 240, 500, 600 en 700

tja , ik kom ook op 900 hoor.

de oppervlakte is 1200 , van de rechthoek. En de oppervlakte van de driehoek is 300... dus tja, 900 is het resultaat.

Sander_Los

Sander_Los

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:16

Bedankt lucilius voor je antwoord. Ik denk dat het boek van mijn dochtertje gewoon een druk fout heeft dan.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:18

Helft pabostudenten zakt voor rekentoets | Pabo studenten

Bijna de helft van de eerstejaars pabostudenten is gezakt voor de rekentoets die dit jaar is ingevoerd. (Bron: rssonderwijs, 09-30/00:00)  

Dat blijkt uit eigen van het AD, dat de krant zaterdag publiceerde. Van de 2400 leerlingen die de toets tot nu toe maakten, slaagde 51,6 procent.  

Begin januari bleek uit onderzoek van de Cito-groep dat ruim de helft van de studenten van de pabo's slechter rekent dan de beste leerlingen in groep acht van het basisonderwijs. Daarom maakten minister Maria van der Hoeven van Onderwijs en de HBO-Raad later die maand afspraken om het rekenproblemen aan te pakken. Alle pabo's zegden toe eerstejaars op hun rekencapaciteiten te gaan testen.  

Uit een steekproef bleek dat van de vierhonderd pabostudenten van de Hogeschool Rotterdam die deze week de toets aflegden, niet meer dan een derde is geslaagd. Onderwijsmanager Lia Lugthart vindt dat resultaat niet opmerkelijk. ..//..

Dat laatste vind ik nog het opmerkelijkst. Dat kennelijk niet iedereen dat opmerkelijk vindt.... :)

Dus wie weet wie die opgaven maakte :?: .
Geen van de keuzemogelijkheden is goed, 900 (m?) wl. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:22

Dit is wel vrij extreem :)

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:23

Helft pabostudenten zakt voor rekentoets | Pabo studenten

Bijna de helft van de eerstejaars pabostudenten is gezakt voor de rekentoets die dit jaar is ingevoerd. (Bron: rssonderwijs, 09-30/00:00)  

Dat blijkt uit eigen van het AD, dat de krant zaterdag publiceerde. Van de 2400 leerlingen die de toets tot nu toe maakten, slaagde 51,6 procent.  

Begin januari bleek uit onderzoek van de Cito-groep dat ruim de helft van de studenten van de pabo's slechter rekent dan de beste leerlingen in groep acht van het basisonderwijs. Daarom maakten minister Maria van der Hoeven van Onderwijs en de HBO-Raad later die maand afspraken om het rekenproblemen aan te pakken. Alle pabo's zegden toe eerstejaars op hun rekencapaciteiten te gaan testen.  

Uit een steekproef bleek dat van de vierhonderd pabostudenten van de Hogeschool Rotterdam die deze week de toets aflegden, niet meer dan een derde is geslaagd. Onderwijsmanager Lia Lugthart vindt dat resultaat niet opmerkelijk. ..//..

Dat laatste vind ik nog het opmerkelijkst. Dat kennelijk niet iedereen dat opmerkelijk vindt.... :)

Dus wie weet wie die opgaven maakte :?: .
Geen van de keuzemogelijkheden is goed, 900 (m?) wl. :)

als onwetende belg : wat zijn pabostudenten?

Sander_Los

Sander_Los

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:26

Ja en dan moet je natuurlijk ook weer niet verbaasd zijn als ze het morgen in levert op school met als antwoord 900 m2 (inderdaad) dat die juf het dan fout rekent.

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:29

Ja en dan moet je natuurlijk ook weer niet verbaasd zijn als ze het morgen in levert op school met als antwoord 900 m2 (inderdaad) dat die juf het dan fout rekent.

:?: :)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 november 2006 - 19:51

als onwetende belg : wat zijn pabostudenten?

Definities van pabo op het Internet:

In Nederland was de pedagogische academie voor het basisonderwijs (afgekort pabo) een vierjarige hbo-opleiding voor leraren in de basisschool. De huidige vergelijkbare opleiding is de opleiding leraar primair onderwijs. In Vlaanderen noemde men dit de (lagere) normaalschool.  
nl.wikipedia.org/wiki/PABO

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures