Springen naar inhoud

Zweten na koude douche

• Log in om te kunnen reageren

Stef

Stef

• >100 berichten
  • 153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2006 - 00:31

Op m'n kamer is het vrij fris. Ik heb net een koude douche genomen (net gesport, warm water was op) en nu zit ik hier voor m'n pc enorm hard te zweten.
Erg vreemde reactie van het lichaam, iemand een idee hoe dit komt ? Ik zou namelijk verwachten dat ik het nog steeds ijskoud zu hebben...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2006 - 10:02

als reactie op die kou gaat je lichaam de temperatuur lekker opstoken maar een douche is vrij kort en die warmte blijft wel even, daardoor zul je het nogal warm krijgen en gaan zweten. als je ook snel na het sporten gaat douchen heeft dat ook weinig nut, dan blijf je nog steeds zweten want je bent nog niet voldoende afgekoeld, je kunt dan beter een uurtje wachten ofzo, maar ik ben geen expert [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

• Gast

Geplaatst op 01 januari 2007 - 15:14

Ik ken het gevoel.Vooral in de zomer neem ik een zeer hete douche.Eenmaal uit de douche voelt dit zeer fris aan.Probeer het eens.Ben je doodmoe,steek dan je voeten in ijskoud water.Je voelt de vermoeidheid uit je lichaam wegtrekken.

Uiltje

Uiltje

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2007 - 16:13

Als het lichaam wordt blootgesteld aan een koud medium zullen de bloedvaten vernauwen. Er wordt dan minder warmte van het bloed aan de huid afgegeven. Dit zie je ook in strenge winters waar de mensen er vaak bleekjes uitzien. Bij het nemen van een warme douche geldt het omgekeerde. Het lichaam wilt warmte kwijt en daarom zullen de bloedvaten juist verwijden om warmte af te geven. Dit geeft inderdaad een fris gevoel nadat je hebt gedoucht.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2007 - 01:00

zweten is afkoelen. Puur natuurkundig. (batterij van laptop is leeg, ik kom er nog wel een keer op terug
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

bertvisser

bertvisser

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 november 2007 - 21:41

Hallo,

Voor meer informatie over dit onderwerp,
verwijs ik u graag door naar de volgende website: http://zweet.startpagina.nl

Veranderd door bertvisser, 10 november 2007 - 21:42

techno_nerd

techno_nerd

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2009 - 15:40

De bovenstaande link wordt doorverwezen naar ziekten.startpagina.nl. Volgens mij bestaat de zweet startpagina niet meer.

Knockingonheavensdoor

Knockingonheavensdoor

• >250 berichten
  • 302 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2009 - 02:14

Je zweet omdat je net gesport hebt. Uurtje wachten is niet nodig. 10-15 minuten is genoeg (of langer onder de douche blijven).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures