Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 197

Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Goeiedag,

Ik las bij een aantal websites dat

de Aarde in 2012

de eh evenaar van de Melkweg zou passeren.

Dat was nieuw voor me

en ik vroeg me af of

er hier mensen zijn die er beter over

kunnen informeren...

Berichten: 206

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Het schijnt een soort religieuze theorie te zijn, die weinig met wetenschap te maken heeft. Op 21 december 2012 zou de zon de "galactische as" van de melkweg passeren; astronomisch gezien is dit min of meer onzin, want er is niet één duidelijk definieerbare galactische as, en bovendien duurt het passeren wel meer dan een dag, het is meer een proces van jaren.

Zie bijvoorbeeld hier: http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/en/2012.html

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

WAUW!!! dat klinkt echt supervet!!! ik kan niet wachten tot het zover is!!! Moet je voorstellen... :)

:) [rr]
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 4.546

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

lol, ja klinkt ook als bullsh!t. maar of het echt gebeurt, ja denk het wel. de melkweg is een 3D object dus zal het ook een evenaar hebben. die is dan natuurlijk niet zo duidelijk als de aarde.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 312

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

dazz schreef:Goeiedag,

Ik las bij een aantal websites dat  

de Aarde in 2012

de eh evenaar van de Melkweg zou passeren.

Dat was nieuw voor me

en ik vroeg me af of

er hier mensen zijn die er beter over  

kunnen informeren...
Ik zou maar niet veel van die theorieën over 21/12/12 geloven. Simpelweg omdat veel van de theorieën daarover gewoon pseudowetenschappelijke bullshit is.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 4

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Ruimte is Ruimte, en dus zal je er ook nog eens niet niks van merken, er gebeuren dan heus niet opeens rare dingen [rr] .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Ben net bijgekomen van het feit dat we 6/6/6 achter de rug hebben. Krijgen we nu dit weer... :)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 824

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

In theorie is het natuurlijk mogelijk, in denk wel dat het een kwestie van vele honderden jaren. De melkweg doet er tig miljard jaar over om om z'n as te draaien. Het zou dan niet logisch zijn dat de aarde in een paar dagen de evenaar van de melkweg passeert. Aangezien volgens mij er zo'n punt 2 keer per omwenteling van de melkweg is. En voor zover ik weet is (tig miljard jaar)/2 niet een paar dagen! :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 59

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

ik heb vroeger nog een website gelezen waar men sprak over een zogezegde kwantumsprong in 2012...het einde van de wereld? :)

o.m.g.
tijd is een truc van de Natuur om te voorkomen dat alles op het zelfde moment gebeurt - John A. Wheeler

Berichten: 4.546

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

euhhh, kwantumsprong?? dat klinkt als pseudo-wetenschappelijke nonsens (zal het ook wel zijn :) ) maar misschien wat meer uitleg?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 206

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

euhhh, kwantumsprong?? dat klinkt als pseudo-wetenschappelijke nonsens (zal het ook wel zijn :) ) maar misschien wat meer uitleg?
Hmm, een kwantumsprong is een energieverandering van een elektron. Heeft weinig met einde v/d wereld te maken lijkt me.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_leap

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

ik heb vroeger nog een website gelezen waar men sprak over een zogezegde kwantumsprong in 2012...het einde van de wereld? :?:  


Wie heeft dat gezegd? Jomanda? :)

Een quantumsprong is trouwens theoretisch onmogelijk te voorspellen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 197

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

In theorie is het natuurlijk mogelijk, in denk wel dat het een kwestie van vele honderden jaren. De melkweg doet er tig miljard jaar over om om z'n as te draaien. Het zou dan niet logisch zijn dat de aarde in een paar dagen de evenaar van de melkweg passeert. ...
Toch ben ik er wel wat van geschrokken.

Ik had wel 'ns gelezen dat de Aarde in verleden andere Noord- en Zuidpool hadden, maar had er weinig bij stilgestaan dat er in de toekomst een ompoling zou kunnen gaan gebeuren.

Volgens sommige websites zou zo'n ompoling kunnen gaan gebeuren in nabije toekomst met ook aardbevingen en overstromingen en zo.

Zou dat niet een argument kunnen zijn tegen kernenergie??

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

dazz schreef:Toch ben ik er wel wat van geschrokken.

Ik had wel 'ns gelezen dat de Aarde in verleden andere Noord- en Zuidpool hadden, maar had er weinig bij stilgestaan dat er in de toekomst een ompoling zou kunnen gaan gebeuren.

Volgens sommige websites zou zo'n ompoling kunnen gaan gebeuren in nabije toekomst met ook aardbevingen en overstromingen en zo.

Zou dat niet een argument kunnen zijn tegen kernenergie??
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie de relatie niet. Dus voor mij is het ook geen argument tegen. Tenzij je het even heel goed onderbouwd, dan misschien wel. :(
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Aarde passeert evenaar van de Melkweg in 2012??

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie de relatie niet.
Dat ligt niet aan Ger, er is geen enkele relatie. :grin:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten