de wereld over vijftig jaar

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

de wereld over vijftig jaar

Een ongelimiteerde hoeveelheid organen voor transplantatie, keihard bewijs dat er ruimtewezens bestaan en de mogelijkheid om de gedachten van dieren te begrijpen. Volgens een aantal wetenschappers ziet de wereld er over vijftig jaar heel anders uit.

Lees meer ... Nu

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: de wereld over vijftig jaar

En de revelatie dat wat dieren denken eigelijk helemaal niet zo interesant is.

(bal, bal, bal, moet bal hebben en terug brengen naar baasje, heb bal, nu naar baasje, bal loslaten, naar blijven kijken, niet vergeten te hijgen)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: de wereld over vijftig jaar

Klinkt allemaal heel erg fantastisch, maar ze mogen van mij wel een langer termijn nemen. 150 jaar ofzo. Ik bedoel, over 50 jaar kolonies in de ruimte? De eerste bemande missie naar een andere planeet staat pas over zo'n 25 jaar op stapel. Laten we dan binnen 15 jaar zover zijn dat we daar leven mogelijk maken en binnen de 10 jaar daarna alle infrastructuur aanwezig is. Vervolgens kunnen mensen zich dan gaan vestigen. Maar voordat je dan ook echt van een kolonie kan gaan spreken.... Volgens mij ben je dan weer 10 jaar verder. En dan heb ik alles op de meest positieve manier benaderd.

Ik vraag me ook af waar alles op gebaseerd is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: de wereld over vijftig jaar

Nog een geluk dat er geen verschillende rassen zijn bij mensen :)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: de wereld over vijftig jaar

Ik vind wel dat de toekomst er heel positief uitziet, alsof we voor alle problemen wel een oplossing gaan vinden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 11

Re: de wereld over vijftig jaar

Toch grappig dat men honderd jaar geleden ongeveer hetzelfde zouden hebben gezegd over het jaar 2000.

Gebruikersavatar
Berichten: 16

Re: de wereld over vijftig jaar

Ik vind wel dat de toekomst er heel positief uitziet, alsof we voor alle problemen wel een oplossing gaan vinden.


positief? meen je dat nou echt?! We hebben voor zoveel problemen (nog) geen oplossing gevonden: Mileuvervuiling, oorlog, honger, ziektes, overbevolking.

valt wel mee hoor..

Gebruikersavatar
Berichten: 310

Re: de wereld over vijftig jaar

made in flanders schreef:Ik vind wel dat de toekomst er heel positief uitziet, alsof we voor alle problemen wel een oplossing gaan vinden.
positief? meen je dat nou echt?! We hebben voor zoveel problemen (nog) geen oplossing gevonden: Mileuvervuiling, oorlog, honger, ziektes, overbevolking.

valt wel mee hoor..
dat bedoelt hij volgens mij ook, dat de toekomst te mooi wordt voorgesteld. zie 'alsof we voor alle problemen wel een oplossing gaan vinden'

Terwijl de gedachte wel leuk lijkt om met dieren te praten zie ik het nut ervan niet in en vraag me af of die tijd niet beter besteed is..

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: de wereld over vijftig jaar

made in flanders schreef:Ik vind wel dat de toekomst er heel positief uitziet, alsof we voor alle problemen wel een oplossing gaan vinden.


positief? meen je dat nou echt?! We hebben voor zoveel problemen (nog) geen oplossing gevonden: Mileuvervuiling, oorlog, honger, ziektes, overbevolking.

valt wel mee hoor..


inderdaad, en we stellen alles maar uit, binnen x aantal jaar zal alles opgelost zijn... als we zo blijven vervuilen geraken heeft het dan al geen zin meer om er iets aan te doen...

de toekomst wordt altijd rooskleurig voorgesteld met alle voordelen, nieuwe technologie, minder ziektes... maar ze zeggen niets van de andere zijde, milieuvervuiling, oorlog....
Ik ben gewoon mezelf...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: de wereld over vijftig jaar

Toch grappig dat men honderd jaar geleden ongeveer hetzelfde zouden hebben gezegd over het jaar 2000.


Haha! idd ja! ik dacht precies hetzelfde toen ik het las. [rr]
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: de wereld over vijftig jaar

Zal ik dan eens een radicale voorspelling doen?

Over 50 jaar zal de wereldbevolking slechts enkele miljoenen tellen.

Onze wereldorde kon niet overweg met de uitdagingen van de klimaat veranderingen en hyperinflatie die ontstond doordat de prijs van energie steeds sneller steeg. Basis behoeften werden onbetaalbaar. Europa viel in een kleine ijstijd, de hele wereld kreeg te maken met grotere stormen, overstromingen, etc. De oogsten mislukten. Wereldwijd brak er burgerverzet uit die met harde hand werd neergeslagen, burgerrechten werden opgeschort zolang de crisis zou voortduren. Medische zorg werd een luxe artikel. Bezuinigingen op onderhoud maakten het mogelijk dat de water voorziening besmet raakte. Ziekten kregen zo vrijspel op de zwakke gezondheid van de armen die in hun koude vochtige huizen veel te eenzijdig te eten kregen. Ziekten die in het jaar 2000 met eenvoudige geneesmiddelen volledig te genezen waren kregen opeens de kans om vele duizenden mensen te doden omdat de productie en levering van geneesmiddelen voor de meeste mensen onbetaalbaar was geworden. Enkele steden waren binnen een jaar uitgestorven. De overlevenden trokken naar het platteland omdat de omstandigheden daar beter waren met als gevolg dat de problemen zich ook daarnaar toe kon verspreiden. De crisis bleef toenemen. Wegens een misverstand dacht de paranoide administratie van de USA dat ze werd aangevallen, daarop vuurde ze haar nuclear arsenaal af, de reactie bleef niet uit...
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: de wereld over vijftig jaar

wow, das is wel heel pessimistisch...

het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik denk dat de USA hun nek zozeer gaat groeien, dat ze denken dat heel de wereld van hen is... maarja, hopen dat dit niet gebeurd...
Ik ben gewoon mezelf...

Reageer