dirty campaigning

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3.165

dirty campaigning

Het valt mij de laatste weken nogal op dat het CDA zich schuldig maakt aan dirty campaigning. Ze zitten continue te zagen over de PvdA maar zeggen helemaal niets over wat ze zelf vinden.

Ze gaan het debat zo veel mogelijk uit de weg en proberen te parasiteren op de premierbonus terwijl ze ondertussen wel inhakken op andere partijen, ook op de VVD. Blijkbaar werkt de premierbonus ook wanneer de premier matig heeft gefunctioneerd. :)

Zijn er meer mensen bij wie dit opvalt?

Berichten: 116

Re: dirty campaigning

Ik ben het deels met je eens. Het CDA houdt zich de laatste tijd kalm en lijkt vooral zetels binnen te halen door gebruik te maken van de kolossale blunders van de VVD en vooral de PvdA. Ik vind echter niet dat ze het spel vies spelen. Het zou namelijk te gek zijn als je als PvdA en VVD zoveel strategische fouten achter elkaar kunt maken, zonder daarvoor te worden afgestraft. Het CDA toont zich simpelweg (maar helaas) weer eens de meest volwassen partij van Nederland. Het echte tragische natuurlijk is dat de VVD en PvdA niet alleen zichzelf in de vingers hebben gesneden, maar ook de formatie van een efficiënt volgend kabinet in hoge mate hebben bemoeilijkt. Ik hoop in ieder geval dat de meeste SP-gezinden zich zoals gewoonlijk op het laatste moment bedenken en toch PvdA stemmen, dan kan er mogelijk nog een werkbare PvdA-CDA combinatie uitrollen. Zo niet, dan verwacht ik weinig van de volgende 4 jaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: dirty campaigning

Hmm, ik vind het zelfde, maar ik beschuldig de PvdA van het spindoctoren, voorbeeld is natuurlijk WB's uitspraak over het 'martelen' van Irakezen door nederlandse militairen.

En zo wordt Verdonk al de laatste maanden constant persoonlijk aangevallen door de oppositie.

Vervelende ontwikkeling waarin niet een schuldige aan te wijzen is, jammer, ik hoop dat de stemmer volwassener is.

Reageer