Springen naar inhoud

[Scheikunde] peroxide

• Log in om te kunnen reageren

Heidi

Heidi

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2006 - 21:58

Kan iemand mij precies uitleggen hoe stellen werkt? En welke stappen ik moet volgen?
Bv. Waterstofperoxide met Natriumthiosulfaat

Ik begrijp wel dat je moet stellen omdat oxide met de omgeving reageerd. Maar ik snap niet echt hoe ik dan de hoeveelheid waterstofperoxide moet berekenen. Welke stappen ik moet volgen etc.

Iemand een goed voorbeeld waardoor ik het begin te begrijpen? :)

Owja, weet iemand ook wat een koolzuur atmosfeer is? En hoe je het maakt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 november 2006 - 21:59

Volgens mij is hier vrij recent een topic over geweest: gebruik de zoek-functie van het forum even.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 21 november 2006 - 11:25

Koolzuuratmosfeer.
Je bedoelt in de context van een reactie waarbij geen zuurstof aanwezig mag zijn?
Of om in een eccicator (of zoiets) zaken te bewaren zonder dat er zuurstof bij kan komen?
Dan is het gasvormig CO2 uit een gasfles. Er bestaat ook vast CO2 (droog ijs) dat door omgevingswarmte snel verandert in CO2 gas. Je kunt daarmee echter nooit helemaal zeker zijn dat je in de eccicator echt alle zuurstof verdrongen hebt.

Het hangt van het stofje of de reactie af, wat het beste is maar je kunt mischien net zo goed stikstofgas uit een gasfles gebruiken. Die heeft vast iedere school.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures