Tweedekamerverkiezingen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Tweedekamerverkiezingen

Stel dat de echt intelligente mensen in Nederland het voor het zeggen hadden( wij Wetenschapsfoum'ers dus :) ) hoe zou de tweedekamer er dan uit zien?

Daarom de vraag: waar heb je op gestemd, of waar ga je vandaag op stemmen?

edit Lala: Ik ben zo vrij geweest Veertje haar opmerking mee te nemen en heb Lijst 5 Fortuyn toegevoegd.

edit 2: past niet meer bij de keuzemogelijkheden...in dat geval was het ook de eerste die niet mee zou laten doen :)
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Tweedekamerverkiezingen

Niet dat ik erop zou stemmen (ik mag als Duitse niet eens landelijk stemmen, alleen op Gemeente niveau), maar ik mis de Lijst 5 - Fortuyn in dit lijstje.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 201

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ik ben nog geen 18 maar ik heb wel de stemwijzer gedaan en kwam uit op de Christenunie. Voorderest maakt politiek mij nu nog niet zo heel veel uit, geniet liever nog ff van m'n kinderjaartjes :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ik ben nog geen 18 maar ik heb wel de stemwijzer gedaan en kwam uit op de Christenunie. Voorderest maakt politiek mij nu nog niet zo heel veel uit, geniet liever nog ff van m'n kinderjaartjes :)


Ik moet wel zeggen dat ik altijd met een grote glimlach op mijn gezicht naar een stembureau ga. Het is misschien raar, maar ik vind fijn om te kunnen stemmen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ik ben nog geen 18 maar ik heb wel de stemwijzer gedaan en kwam uit op de Christenunie. Voorderest maakt politiek mij nu nog niet zo heel veel uit, geniet liever nog ff van m'n kinderjaartjes :)
Mijn ervaring (voor wat het waard is):

Iedereen die de stemwijzer invult krijgt het advies op de Christenunie te stemmen.

Je moet het wel erg bont maken, wil je een ander advies krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tweedekamerverkiezingen

PeterPan schreef:Iedereen die de stemwijzer invult krijgt het advies op de Christenunie te stemmen.

Je moet het wel erg bont maken, wil je een ander advies krijgen.
Vreemd, dit geluid hoor ik ook over CDA en SP... :)

Voor mij wordt het CDA. Ik ga vanavond stemmen.

Damn... er is al een stem uitgebracht op de Partij voor de Dieren. Wie had dat verwacht?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Tweedekamerverkiezingen

Damn... er is al een stem uitgebracht op de Partij voor de Dieren. Wie had dat verwacht?
Die komt van mij :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tweedekamerverkiezingen

No way, Rogier, Jij???
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ja, dierenwelzijn en milieu zijn wat mij betreft de punten waar ingrijpen en verandering veruit het hardste nodig is. Vrijwel alle partijen hebben daar compleet schijt aan, en zelfs Groen Links is meer links dan groen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ik vind dat ze wel een punt maken, maar gewoon absurd ver doorslaan. Ik bedoel, dierenrechten in de grondwet? Er bestaat al een wet die dierenmishandeling verbiedt, waarom dan nog perse extra in de grondwet? Het lijkt mij iets belangrijker dat we nu eens werk maken van duurzame ontwikkeling e.d.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ja, dierenwelzijn en milieu zijn wat mij betreft de punten waar ingrijpen en verandering veruit het hardste nodig is. Vrijwel alle partijen hebben daar compleet schijt aan, en zelfs Groen Links is meer links dan groen.


Hee ik ben helemaal voor dierenrechten en dat er meer aandacht aan besteed wordt. Het ding zit mij in veruit het hardste nodig zijn. Persoonlijk vind ik onderwijs belangrijker dan dat. Qua dierenrechten doen wij het in vergelijking met VEEL landen het briljant. Een laboratorium dier heeft meer rechten en wetten over zich, dan menselijke proefkonijnen. Nogmaals ik zeg niet dat dieren niet belangrijk zijn, maar een partij die zich daar alleen maar op focust en verder over de rest niet veel nagedacht heeft, en continue kamervragen over dieren gaat stellen, vind ik in de weg zitten van zeer critische problemen. Milieu in dit geval, zoals broeikaseffecten die van groter belang zijn dan wie dan ook, hoor ik ook niet echt vertegenwoordigd worden in de PvdD, als ze daar nog veel campagne over zouden voeren en standpunten over zouden maken, zou ik er over kunnen gaan nadenken. (dit is uiteraard gewoon een politieke discussie, doet niets af aan het respect voor jou oid)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 1.780

Re: Tweedekamerverkiezingen

edit Lala: Ik ben zo vrij geweest Veertje haar opmerking mee te nemen en heb Lijst 5 Fortuyn toegevoegd.

edit 2: past niet meer bij de keuzemogelijkheden...in dat geval was het ook de eerste die niet mee zou laten doen :)
Mochten er hier Fortuynisten of EenNl'ers rondlopen - wat God verhoede - dan kunnen die Wilders aanvinken; allemaal één pot nat (bagger).

Zie dat ik de eerste ben om hier PvdA in te vullen. Ik stem strategisch, altijd, en heb derhalve maar één wens, nml. dat Balkenende niet de grootste wordt.

Wat mij betreft heeft het CDA door bij voortduring Rita Verdonk de hand boven het hoofd te houden (Kongo, Syrië, die Enschedeese, Ayaan en nog een paar gevallen die ik vegeten ben) - enkel en alleen om het kabinet overeind te houden - al haar geloofwaardigheid verloren als partij die pretendeert te staan voor ethische politiek en (Christelijke) normen en waarden. Zolang crypto-VVD'ers als JP en Verhagen er de dienst uitmaken, wil ik er niets mee te maken hebben. Bah, wat een Judassen.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Tweedekamerverkiezingen

Ik ben nog geen 18, ik zou Partij voor de Vrijheid hebben gestemd, alleen dan op Agema, niet op Wilders.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Tweedekamerverkiezingen

Qua dierenrechten doen wij het in vergelijking met VEEL landen het briljant.


Dat zegt meer over hoe belabbert het er in die andere landen wel niet aan toe gaat dan dat wij het nou zo geweldig doen, want de huidige staat van de Nederlandse bio-industrie is nog steeds diep triest. En ja, voor je het vraagt, die andere stem komt van mij. Ik had niet op de Partij voor de Dieren gestemd als ik dacht dat andere partijen zich er wat meer om bekommerden, maar dat is niet het geval. In de afgelopen campagneweken heb ik het onderwerp dierenwelzijn niet één keer voorbij zien komen, dus ik vind het hard nodig dat er eens wat aandacht naar uit gaat.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 201

Re: Tweedekamerverkiezingen

Zover ik weet hebben de dieren het in Nederland al aardig goed. Zelfde gedachte als StrangeQuark eigelijk. Over dierenrechten gesproken, hopelijk zijn jullie niet zo op wespen en bijen. Ben me namelijk net de bibber geschrokken toen ik opeens een koninginnewesp zag! Controleer btw altijd of de batterijen van je elektrische vliegenmepper het doen. Gelukkig werd ik niet aangevallen na m'n eerste uithaal :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Reageer