Springen naar inhoud

RNAi onderwerp

• Log in om te kunnen reageren

roos

roos

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 december 2004 - 19:31

Graag heb ik twee vragen over het onderwerp RNAi. Ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen.

Ik heb een deel van een gen : 5'ACGTCTAGCCGTCAGGCT3', Geef de sequentie van het normale mRNA voor dit deel van het gen en geef vervolgens de sequentie van een siRNA voor dit gen. Geef de orientatie aan.

tweede vraag??schets de mogelijkheid van RNAi voor kanker of HIV??

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 december 2004 - 19:46

Verplaatst naar huiswerk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 december 2004 - 22:18

Graag heb ik twee vragen over het onderwerp RNAi. Ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen.

Ik heb een deel van een gen : 5'ACGTCTAGCCGTCAGGCT3', Geef de sequentie van het normale mRNA voor dit deel van het gen en geef vervolgens de sequentie van een siRNA voor dit gen. Geef de orientatie aan.

tweede vraag??schets de mogelijkheid van RNAi voor kanker of HIV??

Alvast bedankt

de code van het mRNA is hetzelfde als de coding strand (de 5' --> 3'-streng) in het DNA, alleen zijn de T's vervangen door U's. (dit is ook logisch want de template is 3'-->5' en middels transcriptie krijgt je een transcript in 5'-->3' richting identiek aan de coding strand)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures