Idolsverkiezingen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Idolsverkiezingen

Thom de Graaf noemde het gisteravond idolsverkiezingen.

Zalm noemde de uitslag slecht voor Nederland.

Als we doen wat de Nederlandse kiezer wil dan moeten alle Moslims tegen de muur gezet worden, bouwen we een ijzeren gordijn rondom Nederland, storten we de schatkist leeg over de voedertroggen van de Tokkies en de Flodders van dit land en jagen we iedereen die zich ook maar een beetje heeft ontwikkeld en wat van zijn leven wil maken definitief over de grens. Dag vooruitgang. Dag voorspoed. Hallo schulden. Hallo vernietigende buitenlandse concurrentie.

Elk volk krijgt de regering die het verdient, en zoals blijkt verdient dit volk een grondig pak slaag. Straf voor de voorliefde voor waanzin als undercuvvurluvver, Idols en RTL boulevard. Bovendien vinden we dat we allerlei rechten hebben maar geen plichten terwijl we op ons eigen eilandje zitten en ons op de borst kloppen voor geen reden. Wat een rotcultuur van wauwelaars en egocentrische idealisten zijn we geworden, zonder historische besef en zonder oog voor de grauwe werkelijkheid in de wereld om ons heen.

Gelukkig zit Balkende nog stevig genoeg in het zadel om het ergste te voorkomen. Jammer dat de VVD, die toch een jzersterke prestatie heeft geleverd in moeilijke jaren en solide plannen heeft voor de toekomst, zo is afgestraft ten gunste van krankzinnige issues als moslimangst, misplaatste dierenliefde en het aaien van mensen die niet wilden leren en daarom nu slechts de hand omhoog kunnen houden.

Heerlijk om even gal te spugen! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Idolsverkiezingen

Ik wil niet steeds over één issue blijven zeiken, maar... "misplaatste dierenliefde"? Afbeelding
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 1.425

Re: Idolsverkiezingen

Toch wel een leuke insteek. het doet me denken aan een gedicht van gerard reve.

wat wil het volk?

niet veel goeds, dat is zeker
Ik wil niet steeds over één issue blijven zeiken, maar... "misplaatste dierenliefde"? Afbeelding
de stemmen vind ik wel misplaatst

had dan op GLof CU gestemd. hoe vaak komt dit issue in de 2de kamer? wat gebeurd er de rest van de tijd met je stem?

Re: Idolsverkiezingen

wat gebeurd er de rest van de tijd met je stem?


Thieme claimt de dierenliefde vanuit de Ghandiaanse gedachte: de mate van beschaving is af te meten aan de hand van de omgang met dieren. Ik neem aan dat ze andere issues ook vanuit dat soort gevoelens zal willen benaderen. Soft en wollig dus. Maar ik had die stemmen liever bij D66 gezien. Ook niet normaal hoe die partij is afgegaan de laatste jaren. De zetelbezetting van D66 is overigens wat mij betreft een nog betere maat van beschaving, oftewel het gebrek daaraan in onze maatschappij.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Idolsverkiezingen

Mechanieker schreef:Als we doen wat de Nederlandse kiezer wil dan moeten alle Moslims tegen de muur gezet worden, bouwen we een ijzeren gordijn rondom Nederland, storten we de schatkist leeg over de voedertroggen van de Tokkies en de Flodders van dit land en jagen we iedereen die zich ook maar een beetje heeft ontwikkeld en wat van zijn leven wil maken definitief over de grens. Dag vooruitgang. Dag voorspoed. Hallo schulden. Hallo vernietigende buitenlandse concurrentie.

Elk volk krijgt de regering die het verdient, en zoals blijkt verdient dit volk een grondig pak slaag. Straf voor de voorliefde voor waanzin als undercuvvurluvver, Idols en RTL boulevard. Bovendien vinden we dat we allerlei rechten hebben maar geen plichten terwijl we op ons eigen eilandje zitten en ons op de borst kloppen voor geen reden. Wat een rotcultuur van wauwelaars en egocentrische idealisten zijn we geworden, zonder historische besef en zonder oog voor de grauwe werkelijkheid in de wereld om ons heen.

Gelukkig zit Balkende nog stevig genoeg in het zadel om het ergste te voorkomen. Jammer dat de VVD, die toch een jzersterke prestatie heeft geleverd in moeilijke jaren en solide plannen heeft voor de toekomst, zo is afgestraft ten gunste van krankzinnige issues als moslimangst, misplaatste dierenliefde en het aaien van mensen die niet wilden leren en daarom nu slechts de hand omhoog kunnen houden.
Ik sta versteld van zoveel ongenuanceerdheid...
Heerlijk om even gal te spugen!
Heb je ook nog iets positiefs te melden of ben je altijd al zo zwartgallig geweest? Ik ben blij dat jij niet in de politiek zit.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 150

Re: Idolsverkiezingen

Je hebt volkomen gelijk jongeman

[rr]
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Re: Idolsverkiezingen

zpidermen schreef:Ik sta versteld van zoveel ongenuanceerdheid...
Heerlijk om even gal te spugen!
Heb je ook nog iets positiefs te melden of ben je altijd al zo zwartgallig geweest? Ik ben blij dat jij niet in de politiek zit.
Er is een positief punt, en dat is dat ons land sinds jaar en dag geregeerd wordt door de ambtenarij, waardoor de huidige politieke ommezwaai niet direct nare gevolgen heeft.

Voor de rest ben ik inderdaad doorgaans vrij zwartgallig. Een mens kan bijkans briljant, nobel en goed zijn, maar de massa is voortdurend dom, ongeduldig en kwaadaardig. De massa is niet slimmer dan een gistcultuur. Kijk naar de toestand van de wereld als je dat niet gelooft.

Berichten: 3.165

Re: Idolsverkiezingen

Wat een flauwekul.

Ik ga er niet al te diep op in gaan maar ik wil je wel eventjes aantonen dat het meer met jouw perceptie te maken heeft dan met de objectieve waarheid.

Is het niet de massa die er voor zorgde dat Live Aid zo'n grote impact had (voor wie het niet weet, dat evenement waarmee ze veel geld inzamelden voor een goed doel).

Is het niet de massa die er voor zorgt dat het WNF zo groot is en veel nuttig werk kan doen.

Is het niet de massa die de overheid oproept om meer een prioriteit te maken van het milieu? De overheid is daar pas aandacht aan gaan besteden nadat de massa al heel lang protesteerde.

Is het niet de massa die wikipedia groot maakt nadat 1 filantroop het gestart had?

Soms doet de volksmassa verstandige dingen, soms onverstandige dingen. Zeker niet altijd slechte dingen.

Tip: Heb eens wat meer oog voor halfvolle glazen, dan zal je ze makkelijker kunnen vinden.

Berichten: 1.425

Re: Idolsverkiezingen

Er zijn forumleden die op wiki schrijven. Ik denk niet dat ze zich tot de massa rekenen.

Het Live aid concert van vorig jaar was natuurlijk flauwekul en zamelde niets in.

De liberalisering en globalisering van de afgelopen 15 jaar heeft veel meer bijgedragen aan de armoedebestrijding en de economische ontwikkeling van landen dan alle naoorlogse ontwikkelingshulp.

De mensen zijn zo dom niet als ze individuele beslissingen nemen. Slechts als ze zich aaneensluiten en als groep gaan handelen is het uitkijken geblazen.

Berichten: 4.546

Re: Idolsverkiezingen

Als we doen wat de Nederlandse kiezer wil dan moeten alle Moslims tegen de muur gezet worden, bouwen we een ijzeren gordijn rondom Nederland, storten we de schatkist leeg over de voedertroggen van de Tokkies en de Flodders van dit land en jagen we iedereen die zich ook maar een beetje heeft ontwikkeld en wat van zijn leven wil maken definitief over de grens. Dag vooruitgang. Dag voorspoed. Hallo schulden. Hallo vernietigende buitenlandse concurrentie.  

Elk volk krijgt de regering die het verdient, en zoals blijkt verdient dit volk een grondig pak slaag. Straf voor de voorliefde voor waanzin als undercuvvurluvver, Idols en RTL boulevard. Bovendien vinden we dat we allerlei rechten hebben maar geen plichten terwijl we op ons eigen eilandje zitten en ons op de borst kloppen voor geen reden. Wat een rotcultuur van wauwelaars en egocentrische idealisten zijn we geworden, zonder historische besef en zonder oog voor de grauwe werkelijkheid in de wereld om ons heen.  

Gelukkig zit Balkende nog stevig genoeg in het zadel om het ergste te voorkomen. Jammer dat de VVD, die toch een jzersterke prestatie heeft geleverd in moeilijke jaren en solide plannen heeft voor de toekomst, zo is afgestraft ten gunste van krankzinnige issues als moslimangst, misplaatste dierenliefde en het aaien van mensen die niet wilden leren en daarom nu slechts de hand omhoog kunnen houden.
*zucht* daar wordt je toch zooooo moe van, niet alleen ongenuanceerd maar ik mis ook maar een enkele vorm van ondersteuning en onderbouwing. dat van die misplaatste dierenliefde is al helemaaaaal idioot, wij zijn net als hen dieren, laten we onze buren (ja: we leven állemaal op dezelfde planeet en ademen állemaal dezelfde zuurstof in, bij dieren dan) fatsoenlijk behandelen, zullen we jouw eens ff in een regenton laten leven zoals ze met andere dieren doen?? (bio-industrie, gesubsideerd door JOUW, en andere, regering!)
De liberalisering en globalisering van de afgelopen 15 jaar heeft veel meer bijgedragen aan de armoedebestrijding en de economische ontwikkeling van landen dan alle naoorlogse ontwikkelingshulp.
o echt? die globalisering heeft o.a tot de EU geleid, en die is ook zooooo goed voor de armoedebestrijding en economische ontwikkeling van 3de wereldlanden metzn protectionisme! niet dat die naoorlogse ontwikkelingshulp goed was, we still don't get the point people! we moeten die mensen de kans geven hun producten aan ons te verkopen en ze geen geld of eten maar kennis aanbieden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 3.165

Re: Idolsverkiezingen

Het Live aid concert van vorig jaar was natuurlijk flauwekul en zamelde niets in.  
Ik had het natuurlijk wel over het originele liveaid in de jaren 80, niet over de cloon. Daar werd enorm veel ingezameld voor die tijd. Belangrijker dan dat is het feit dat mensen dit spontaan georganiseerd hebben en het volk dit zo massaal heeft gesteund.
Er zijn forumleden die op wiki schrijven. Ik denk niet dat ze zich tot de massa rekenen.  
Waarom niet :) [rr]

Zij hebben toevallig net wat meer verstand van hun vakgebied, anderen kunnen weer goed sporten of ze zijn muzikaal.
De liberalisering en globalisering van de afgelopen 15 jaar heeft veel meer bijgedragen aan de armoedebestrijding en de economische ontwikkeling van landen dan alle naoorlogse ontwikkelingshulp.  
Ik ben zelf fel tegen de liberalisering. De spoorwegen zijn er objectief bezien sterk op achteruit gegaan (logisch als je een monopolie cadeau krijgt), de vaste telefoon werd in het begin (vóór de opkomst van de GSM) duurder en in landen waarin de stroom geliberaliseerd is valt de stroom zo nu en dan uit. Heel die liberalisering is mi een waanidee.

De globalisering geeft mi mogelijkheden voor armere landen.

Helaas is de globalisering nu nog éénzijdig, denk maar aan de lanbouwsubsidies, invoerheffingen enz.

De Marshallhulp (zo heette die Americaanse politicus) was net zo goed in hun eigen belang. Voor ons is het onmogelijk om uit te maken of dat ze het voor ons deden, voor hun zelf of voor beiden.


De mensen zijn zo dom niet als ze individuele beslissingen nemen. Slechts als ze zich aaneensluiten en als groep gaan handelen is het uitkijken geblazen.
Individuele mensen nemen ook veel domme beslissingen. Groepen nemen ook slimme beslissingen. Een groep is in dit opzicht niets meer of minder dan mensen die hetzelfde denken en handelen op die punten. Er zijn enorm veel groepen, iedereen kan zelf kiezen bij welke groepen hij wilt horen (als hij dat al wilt).

Ja, massahysterie komt voor, individuele hysterie komt eveneens voor.

Het is uiteindelijk bijvoorbeeld wel een groepsbeweging geweest die het ontstaan van de vakbonden mogelijk heeft gemaakt.

Ik denk dat het begint bij individuen en dat met enige vertraging de gedachten van de individuen, zowel de goeden als de slechten, in een groep tot uiting komen doordat de individuen met elkaar praten.

Berichten: 1.425

Re: Idolsverkiezingen

we moeten die mensen de kans geven hun producten aan ons te verkopen en ze geen geld of eten maar kennis aanbieden.
Dat is globalisering. Ook dat men in die landen producten en diensten produceert om in andere landen te verkopen. Directe private investeringen (financiële liberalisering) en opheffing van invoerbarriéres zijn hier de belangrijke methodes.

Om de voor en nadelen van liberalisering en globalisering uitvoerig hier te bespreken gaat te ver off topic maar het leidt geen twijfel dat afgezien van het broeikaseffect de voordelen veel groter zijn dan de nadelen. Voordelen zijn niet alleen economisch maar ook politiek: minder kans op oorlog en een kleinere rol voor de overheid.

De benadeelden zijn mensen en landen die zich niet aanpassen, niet op de buitenwereld gericht zijn.

In dit kader zal Mechanieker zijn bericht geschreven hebben. De partijen die gewonnen hebben bij de verkiezingen ziet hij als de behoudzuchtige op het binnenland gerichte partijen die de veranderingen als bedreigingen ervaren.

edit ff gegoogled
There are both positive and negative aspects of increased integration into the global economy as was

clear in the case of Latin America. One of the positive aspects is that there has been an additional amount

of external finance available to developing countries in comparison with the 1980s and (perhaps) in

comparison with earlier years. This relaxed the foreign exchange constraint that had held back growth

during the 1980s. In addition, an increasing share of the new funds has consisted of foreign direct

investment that is currently highly valued by the governments of most developing countries. At least in

part, it adds to the capital accumulation process and thus makes possible higher growth both in the

present and in the future. Moreover, such investment tends to embody new technologies that increase the

productivity and, thus, the competitiveness of developing countries. (It is noteworthy that it also

frequently brings more environmentally friendly technology than would be used by local firms.)

In an interesting recent paper, and in contrast to usual perceptions, it has also been argued that the

increasing role of the capital markets (especially institutional investors trading in bonds and stocks) may

be more compatible with democracy and transparent government than is often believed (Maxfield, 1999).

Indeed, the argument is that capital markets may actually contribute to democracy by dismantling

oligopolistic corporate structures in developing countries, and that the demand for additional information

on the part of foreign investors (and the IMF) may increase private and public-sector transparency
http://www.mtholyoke.edu/acad/econ/stallings.pdf
In the past half century since the founding of the General Agreement on Tariffs and Trade, the world economy has grown 6-fold, in part because trade has expanded 16-fold. That growth has not led to the wholesale exploitation of workers in poor countries. To the contrary, globalization has made it possible for more people to lift themselves out of grinding poverty more quickly than was ever possible before. Globalization has improved and will continue to measurably improve the lives of millions of people around the world.
http://www.freetrade.org/node/73

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Idolsverkiezingen

Adpruys schreef:wat gebeurd er de rest van de tijd met je stem?
Thieme claimt de dierenliefde vanuit de Ghandiaanse gedachte: de mate van beschaving is af te meten aan de hand van de omgang met dieren. Ik neem aan dat ze andere issues ook vanuit dat soort gevoelens zal willen benaderen. Soft en wollig dus. Maar ik had die stemmen liever bij D66 gezien. Ook niet normaal hoe die partij is afgegaan de laatste jaren. De zetelbezetting van D66 is overigens wat mij betreft een nog betere maat van beschaving, oftewel het gebrek daaraan in onze maatschappij.
Wel dat vroeg ik me ook af. In België bestaat zowel op nationaal als op Vlaams niveau een kiesdrempel. Die wordt als ondemocratisch beschouwd en daarom fel bekritiseerd (vijf procent per kieskring is echt veel vind ik). Maar aan de andere kant... die mensen van Partij voor de Dieren, hebben die een uitgebreid programma, zijn die goed op de hoogte van andere zaken? Stemmen die eigenlijk mee over zaken die absoluut niks te maken hebben met dierenrechten?

Daarnaast is het zo dat zelfs al geraakt die partij niet over een kiesdrempel, andere partijen zullen proberen die kiezers terug te winnen en worden zo op democratische wijze gestimuleerd om hun programma te wijzigen.

(Begrijp me niet verkeerd, ik vind kiesdrempels wel degelijk niet zo goed)

Berichten: 3.165

Re: Idolsverkiezingen

die mensen van Partij voor de Dieren, hebben die een uitgebreid programma, zijn die goed op de hoogte van andere zaken? Stemmen die eigenlijk mee over zaken die absoluut niks te maken hebben met dierenrechten?  
Ze zullen wel moeten. Ik zie daar geen kwaad in. Dat is maar zo'n klein deel van de stemmen, bovendien vinden stemmingen pas plaats nadat er is gedebatteerd door mensen die er (hopelijk) wel verstand van hebben waardoor ook leken toch wel ongeveer weten waar het over gaat.

Neem nu bijvoorbeeld begrotingsbeslissingen. Maar een kleine minderheid van alle kamerleden heeft economie gestudeerd. Dit geldt voor alle onderwerpen.

In het parlement gaat het meestal om waardeoordelen, de zijnsoordelen laten ze over aan de ambtenaren die er wel voor geleerd hebben.

Ik ben tegen de kiesdrempel omdat ik geloof dat een samenleving stabieler en coherenter kan zijn wanneer er in redelijke mate voldoende rekening wordt gehouden met de minderheden. Bij een kiesdrempel worden de minderheden minder gehoord.

Wat betreft de extremisten (extreem rechts).

Berichten: 15

Re: Idolsverkiezingen

Helemaal eens met Albert Davinci, ondanks dat ik bv een gruwelijke hekel heb aan extremisme en in het bijzonder discriminatie, vindt ik toch dat dat soort mensen ook gehoord dienen te worden.

Je laat anders de kans liggen in een respectvol debat dit soort groeperingen meer naar het midden te trekken. Repressie wekt agressie! Bovendien moet je ook oog hebben voor de signaalfunctie hiervan en je beleid hier tijdig op afstemmen zodat dit soort bewegingen klein blijven.

Ik moet er ook niet aan denken dat mevr.Thiemen premier wordt, maar ik heb haar wel al een paar keer betrapt op zinnege uitlatingen.
Er zijn geen problemen, er zijn mensen.

Reageer