Poetin-criticus Litvinenko is vergiftigd

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 92

Poetin-criticus Litvinenko is vergiftigd

Ik heb deze ochtend gehoord dat die russische ex-spion Litvinenko gestorven is aan zijn vergiftiging die hij enkele weken geleden heeft opgelopen.

In het nieuws vind je tal van berichten terug.

Hier is er alvast één.

Telkens als ik hierover een nieuwsbericht hoor erger ik me steeds aan het feit dat het gewoon verteld wordt zonder meer. Aan het einde van zo een bericht verwacht ik altijd iets in de trend van dat er verdere onderzoeken gestart worden om uit te zoeken wie hem vergiftigd heeft of dat één of andere commissie dit tot op het bot gaat uitzoeken. Het kan toch niet dat dit verhaal hier gewoon stopt???

Er zijn waarschijnlijk nul komma nul harde bewijzen dat rusland hier de dader is, maar waarom wordt er dan in elk bericht zeer duidelijk gesuggereerd dat dit meer dan waarschijnlijk wel het geval is?

Wie A zegt moet B zeggen en ik vind dat hier ten minste wat politieke druk mag uitgeoefend worden en dat dit niet zomaar als "case closed" mag beschouwd worden. Bij gewone moorden wordt er toch (hopelijk) ook alles aan gedaan om de moordenaars te vinden?

Waarom!?!

Berichten: 4.546

Re: Poetin-criticus Litvinenko is vergiftigd

tsja, sommigen zullen meteen van allerlei complotten spreken maar ook aan dit zaakje hangt een luchtje. wat was ook alweer het gif? ik hoorde radioactief thalium en volgens mij kom je daar niet zomaar aan.

wil je dit goed uitzoeken dan moet je old-fashioned inspecteuren werk gaan doen, dus motieven zoeken.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Poetin-criticus Litvinenko is vergiftigd

Telkens als ik hierover een nieuwsbericht hoor erger ik me steeds aan het feit dat het gewoon verteld wordt zonder meer. Aan het einde van zo een bericht verwacht ik altijd iets in de trend van dat er verdere onderzoeken gestart worden om uit te zoeken wie hem vergiftigd heeft of dat één of andere commissie dit tot op het bot gaat uitzoeken. Het kan toch niet dat dit verhaal hier gewoon stopt???  


Jij kijkt blijkbaar naar ander nieuws als ik. Ik heb vandaag al meermalen gehoord dat verder commentaar van officiële instanties nu nog uitblijft hangende het onderzoek van o.a. Scotland Yard. Wellicht dat dit onderzoek eindigt in een doofpot, maar dat is nu nog niet te zeggen.

Reageer