Springen naar inhoud

Da Vinci code, film

• Log in om te kunnen reageren

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 november 2006 - 20:07

Zoals je waarschijnlijk wel weet heeft de film van de da vinci code veel kritiek over zicht gekregen omdat gij niet mooi zou zijn. Voor mijn verjaardag heb ik die film gekregen en ik was toch aangenaam verrast. Hoewel het verhaal minder sterk was in de film dan in het boek (maar dat is altijd zo) vond ik de beelden en zeker de muziek adembenemend, en ik zie niet in waarom die film zo afgebroken moest worden.
Delen jullie mijn mening, of ben ik de enige die dit een mooie film vond?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 november 2006 - 21:09

Ik vond het een mooie film. Vooral de zelfkastijdingscènes vond ik de moeite waard.
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 november 2006 - 21:37

Ik vond hem niet slecht, maar eigenlijk toch ook niet zo'n mooie film. Mooi aan het boek vastgehouden vind ik wel.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 november 2006 - 22:18

De minst positieve commentaar was: De film is moeilijk te begrijpen...

Je kan je dus wel voorstellen wat voor journalisten in die zalen gaan kijken [rr]

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 november 2006 - 22:26

Toegegeven, die film was zeker niet de beste die er is, maar om hem zo af te breken vind ik zeer overdreven.
Maar ik vond vond ook mocht ik het boek niet gelezen hebben dat het vrij moeilijk te begrijpen ging zijn.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 november 2006 - 11:13

Ik vond de film net zo slecht als het boek. Oppervlakkige, niet overtuigende, personages (behalve de albino), van de hak op de tak springend waardoor kijker noch lezer eigenlijk de kans krijgen zich in te leven. Als ik iets zou vinden dat zou wijzen op een nageslacht van Jezus Christus zou ik denk ik een stuk emotioneler zijn dan de hoofdpersonen in de film. De emoties van die griet bij het bestuderen van de aanwijzingen bij haar dode oom: ongeloofwaardig. Etc. etc. In 1 goed Engels woord te omschrijven: shallow.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2006 - 20:49

Ik vond het boek echt prachtig (en ja, het is fictie, maar dat is LOTR ook en dat vond ik ook prachtig) en de film vond ik ook mooi, echt erg meevallen na alle recenties, t enige wat ik erg jammer vond was dat ze een groot deel van de zoektocht oversloegen, en ik dat juist t mooist had gevonden om te zien
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Franske

Franske

• >250 berichten
  • 337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 16:50

Ik vond het een in en in waardeloze film een goedkoop niemandalletje, meeliftend op het succes van het boek. Een mislukte combinatie van American Treasure en Hudson Hawk. Dat Tom Hanks zich voor zoiets heeft laten lenen.
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 december 2006 - 16:59

meeliftend op het succes van het boek? Het is het boek.
Goede boeken dienen verfilmt te worden. De vraag is of dat goed gelukt is.

NuSuN

NuSuN

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 17:00

een boek wat leeft in een semi realistische wereld is altijd spoannender en geloofwaardiger dan een normale film. Dit is ook het succes van boeken als harry potter en narnia (oud). De davinci code is zo goed omdat het meelift op het succes van harry potter en boeken zoals deze.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 20:00

ik heb hem gisteren bekeken
goede film, maar hij mocht wel wat meer misterie bevatten, hoewel ik nog vragen had op het einde

Vladimir

Vladimir

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 22:26

mwah, ik vond emanuelle beter..

Goemba

Goemba

• >25 berichten
  • 79 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2006 - 22:28

ik heb hem gisteren bekeken
goede film, maar hij mocht wel wat meer misterie bevatten, hoewel ik nog vragen had op het einde

Vond het boek beter

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 06 december 2006 - 00:59

Ik heb meerdere van zijn boeken gelezen en ze zuigen volgens mij allemaal.

Dan Brown is volgens mij de slechtste scifi/fantasy/mystery schrijver die ik ooit heb gelezen.
Hij kan aan de ene kan wel goede stukjes schrijven, vooral als hij duidelijk weet wat hij wil vertellen, maar zodra het ingewikkeld wordt krijg ik de indruk dat hij het ook niet meer weet. Op dat soort momenten doen de betere auteurs onderzoek, maar hij fantaseert er zonder rem op los: De stukjes worden dan verwarrend, belachelijk...

Daarnaast heeft Dan Brown overduidelijk moeite om zijn verhaal samen te stellen uit de stukjes die hij geschreven heeft: Zijn compositie is lelijk en slordig.

Leonardo Da Vinci verdiend beter dan te worden misbruikt voor zo'n slecht verhaal.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2006 - 09:55

Dan Brown is volgens mij de slechtste scifi/fantasy/mystery schrijver die ik ooit heb gelezen.
Hij kan aan de ene kan wel goede stukjes schrijven, vooral als hij duidelijk weet wat hij wil vertellen, maar zodra het ingewikkeld wordt krijg ik de indruk dat hij het ook niet meer weet. Op dat soort momenten doen de betere auteurs onderzoek, maar hij fantaseert er zonder rem op los: De stukjes worden dan verwarrend, belachelijk... .

Ach, waarom zou het allemaal 100% moeten kloppen? dat krijg je met mystery/fantasy, dat betekent toch een beetje dat het niet realistisch is?

Daarnaast heeft Dan Brown overduidelijk moeite om zijn verhaal samen te stellen uit de stukjes die hij geschreven heeft: Zijn compositie is lelijk en slordig.

.

Ook zeker niet mee eens, de compositie is zeer strikt gekozen, elk hoofdstuk een cliffhanger, klassiek maar werkt meesterlijk om er een page-turner van te maken.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures