Springen naar inhoud

Taurine - waar zit het het meest in?

• Log in om te kunnen reageren

cattystyle

cattystyle

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 november 2006 - 13:23

Op mijn forum meldt iemand dat haar hond baat heeft bij Taurinecapsules uit de VS, tegen epilepsie. Bij mensen is dit gegeven ook bekend.

Ik vroeg me toch af (want op internet vind ik gewoon niet meer dan onderstaande informatie) waar Taurine het meest in voorkomt. Bekend bij mij zijn wel dat het veel voorkomt in hart. Het gaat hier om natuurlijke, rauwe hondenvoeding, dus oesters e.d. zijn niet echt een optie. [rr]

Mochten jullie weten in welk soort vlees of vis taurine veelvuldig voorkomt, dan hoor ik dat heel graag.

Taurine zit in dierlijk weefsel en nauwelijks in plantaardige voeding. Taurine vindt men o.a. terug in (orgaan)vlees, vis, oesters, schaaldieren en gevogelte.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8805 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 november 2006 - 13:54

Grootste hoeveelheden zul je denk ik in lever en galblaas vinden, maar of je dat wilt eten is maar weer de vraag.

Gezien het ook in red bull en dergelijke zit denk ik dat het ook wel ergens als voedingssupplement verkrijgbaar is - wellicht gericht op bobybuilders oid.
Victory through technology

cattystyle

cattystyle

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 november 2006 - 15:44

Het gaat om een hond. :wink: Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Ik zal eens vragen of een hond bij een heel prooidier wel galblaas mag hebben, katten laten het bij een prooi in ieder geval liggen omdat het bitter smaakt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures