Springen naar inhoud

Guldin toegepast.

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2006 - 00:22

Men wil hier in mijn boek het massamiddelpunt van een stukje cirkelomtrek zoeken en men maakt hierbij gebruik van guldin dus:

Geplaatste afbeelding

nu past men dus die eerste stelling van gulden toe die zegt: LaTeX

Men vult in en aldus heeft men dan: LaTeX

kan me iemand uitleggen van waar die LaTeX komt in die eerste vergelijking? als ik de booglengte wil berekenen dan kan ik dat toch ook met LaTeX of LaTeX waarom doet die dit?

Groeten. Dank bij voorbaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 november 2006 - 12:55

Moet je de oppervl.berekenen van de cirkelboog als je die hebt geroteerd om 360 graden of de sector,indien die geroteerd is.Bij de eerste heb je het zwaartepunt nodig van de cirkelboog en laat die 360 graden roteren,horizontaal of om de x-y kruising.De afstand tot het middelpunt van de cirkel waartoe de sector behoort is straal * koorde/boog.Bij de tweede (sector dus) ligt het zwaartepunt van het middelpunt van de bijbehorende sector(cirkel ) op (2/3)*straal * koorde/boog.
De regel van Guldin bepaalt dan het wentelingsoppervlak ( met de boog) of wel het wentelingslichaam ( met de sector).Denk bij het roteren wel een de stand van die sector tov.de hor.x-as en dus de schuine afstanden van de zwaartepuntlijnen,die je moet omrekenen naar de hor.afstand tot de draai-as en dan met 2pi.gif vermenigvuldigen.

Opp.sector = (hoek sector/360 graden)*:?:*r²

Sectorboog= (hoek sector/360 graden)*2*:)*r

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2006 - 18:29

maar ik begrijp nog steeds niet van waar die cos komt?

Groeten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures