[biologie] PWS waterkwaliteit

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[biologie] PWS waterkwaliteit

Hallo allemaal,

Mijn naam is Remco en ik ben samen met een vriend bezig met een profielwerkstuk in 6vwo over waterkwaliteit voor het vak biologie. Nu hebben we wel een hoop determinatiekaarten en boeken over de 'grote' waterdiertjes zoals torretjes, slakjes, kreeftjes en andersoortige beesies die je met het blote oog kan zien. Echter we kunnen geen kaarten of boeken vinden over de microbiologie die we met een gewone schoolmicroscoop kunnen bekijken. Misschien kunnen jullie ons helpen of hebben jullie tips waar wij het beste deze dingen kunnen vinden.

O ja, k ben nieuw hier, dus neem me niet kwalijk als het hier niet goed staat.

Alvast bedankt :)

Gr. Remco

[edit mod wouter_masselink: verplaatst naar huiswerk en [tag]-fix]

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: [biologie] PWS waterkwaliteit

Ik doe hier ook m'n profielwerkstuk over, maar dan de scheikundige versie (analyse enzo).

Wij hebben het echter ook even over de biotische index gehad. Misschien bedoel je dit, maar anders moet je daar maar eens op zoeken.

Over de microscoop dan; ik denk dat de hoeveelheid eencelligen e.d best meevalt. Je kan echter eerst eens een monster bekijken en dan kijken of het wel de moeite is. Je zult vrij zeker pantoffeldiertjes zien, maar dit ligt zeker ook aan de kwaliteit van het water.

Google: eencelligen, pantoffeldiertjes...
TU/e Werktuigbouwkunde

Berichten: 38

Re: [biologie] PWS waterkwaliteit

Op de KuLeuven kan je naar de faculteit wetenschappen, departement biologie gaan, en daar even vragen of het mogelijk is om deze determinatietabellen te lenen of te gebruiken (vroeger werden deze wel eens uitgeleend). Maar die tabellen zijn er wel degelijk, of ze op internet beschikbaar zijn betwijfel ik.
POST-DOCTORAAL ONDERZOEK:

Methods of communication used by Mammalia (voorlopige titel)

Berichten: 2

Re: [biologie] PWS waterkwaliteit

We staan inmiddels in contact met de OVB, de Organisatie ter Verbetering van de Binnenvisserij, wellicht hebben die wat. iig alvast bedankt voor jullie hulp

Berichten: 1

Re: [biologie] PWS waterkwaliteit

Hoi Hoi,
Wat wil je precies weten als biologie en microscopie?

MVG
Ron

Reageer