[Biologie] Experiment Biologie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 15

[Biologie] Experiment Biologie

We zijn nu met het thema gedrag bezig. Hierbij moeten we een experiment uitvoeren, het liefst met een dier. We moeten kijken wat voor invloed een bepaalde factor heeft op het gedrag van het dier. Ik zat zelf te denken aan een goudvis...

Weet iemand wat voor dier ik zou kunnen gebruiken? - eentje die niet veel tijd verschaft om te verzorgen of veel kost.

&

Wat voor factor ik een rol zou kunnen laten spelen?

Bedankt.

Berichten: 21

Re: [Biologie] Experiment Biologie

Thema gedrag ja dat boek heb ik ook :) .

Misschien iets met leermethodes. In het boek staat als het goed is een proefje met een regenworm kan je dat niet doen. Lijkt erg simpel...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Biologie] Experiment Biologie

Welk dier je ook wilt gebruiken, denk er wel aan wat je met het dier doet wanneer je klaar bent met je onderzoek.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 15

Re: [Biologie] Experiment Biologie

Welk dier je ook wilt gebruiken, denk er wel aan wat je met het dier doet wanneer je klaar bent met je onderzoek.
Bedankt voor de tip. :)

Ik zal eens kijken of regenwormen een interessant experiment kan opleveren. Anders misschien maden?

Berichten: 21

Re: [Biologie] Experiment Biologie

Ja volgens mij maakt dat niks uit. Heb het nog even opgezocht. Iets met elektrisiteit en eten is wat moeilijk. Misschien eten en niks is simpeler. Wat ook handig is, is dat de uitleg van de proef er naast staat.

Berichten: 38

Re: [Biologie] Experiment Biologie

Of gewoon de klassieke 'antfarm'. Is heel interessant om deze beestjes bezig te zien...
POST-DOCTORAAL ONDERZOEK:

Methods of communication used by Mammalia (voorlopige titel)

Reageer