Springen naar inhoud

Staten van goed (boedelbeschrijvingen) transcriberen

• Log in om te kunnen reageren

Tomentaar

Tomentaar

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2006 - 12:37

in functie van een artikel dat ik ga schrijven, zullen 4 staten van goed uit het land van aalst doorheen 18de eeuw moeten bestudeerd worden. Echter is het zo dat ikzelf momenteel ni in staat ben om ze te transcriberen, wat het dus zeer moeilijk maakt om er informatie uit te putten :)

kennen jullie mss enkele goede hulpmiddelen of tips om met deze bron om te gaan?

Of is hier mss iemand die het zelf vlotjes kan en ze wel voor me wil transcriberen? GRAAG [rr] (het gaat om 60 blz)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 30 november 2006 - 23:26

Als je googelt op 'oud schrift' en/of paleografie kom je vele sites en zelfs hele cursussen tegen die je voldoende info geven om het zelf te kunnen.
Verder is 18de-eeuws schrift zelden moeilijk, hooguit als er iemand met een gruwelijk handschrift aan de slag is geweest, zoals dat vandaag de dag ook nog kan gebeuren.
Ik wil best een paar bladzijden (1 van elk handschrift?) voor je transcriberen, maar daarna moet je het dan zelf kunnen. Stuur maar een pb als je dat wilt en geen beter aanbod krijgt.
En als je op het dichtstbij zijnde archief een briefje hangt, is er vast wel iemand te vinden die het helemaal voor je wil doen, maar dan zal je moeten betalen, vrees ik.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures