Springen naar inhoud

Bier/Cola

• Log in om te kunnen reageren

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:39

Wat is het ongezondste: bier of cola?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:42

Dit had ik ook een keer gevraagd met bier en energy drink... Iedereen gaf een andere mening en flauwe antwoorden zoals: als je allebei binnen beperken houdt geen van beide etc. Als je elke avond een blikje bier of een blikje cola drinkt zou ik het zo een twee drie niet weten. Met cola zit je met de suiker en met bier met de alcohol. Is moeilijk te zeggen idd...
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:45

Mja, maar ik bedoel wel dezelfde hoeveelheid: 33cl bier of 33cl cola dus.. :)

(Ook wil ik liefst geen antwoorden als: bier is gezond voor de ontspanning of voor de sfeer enzo... Ik heb et echt over gezondheid.)

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:48

Dat zeg ik toch een blikje bier of een blikje cola :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:53

Ik zou het werkelijk waar niet weten..... Dan zou je een lijstje moeten maken van alle stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Dan kijk je welke vloeibare versnapering het meest van die stoffen herbergt en in welke hoeveelheid, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kunt moeilijk het ongezonde effect van 2 stoffen vergelijken die op een totaaaal andere manier die gezondheid negatief beďnvloeden.

het spijt me, ik geef ook weer een vaag en flauw antwoord. :)
Appareo decet nihil munditia?

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 21:57

't Maakt toch al wat duidelijk... Ik geef gewoon vaak commentaar op mensen die drinken... en ik drink cola.. Vandaar wil ik weten of ik eigenlijk wel terecht becommentarieer.

(Maarja... drank drinkt men meestal wel in meerdere mate dan iemand dia alleen cola drinkt)

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 december 2006 - 22:01

Op gebied van energetische waarde is cola minder erg dan bier. Op gebied van alcohol weet je wel welke het schadelijkste zal zijn zeker? Al hoor je soms ook wel eens zeggen dat een klein alcohol consumptie wel eens gezond zou kunnen zijn...

Ik zelf denk toch dat elke dag een blikje cola minder schadelijk is dan een blikje bier.

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 23:39

Toch klopt het dat bier juist gezond is (op medische basis).
Alcohol verhoogt je HDL cholesterol wat erg goed is voor je hart- en bloedvaten (bewezen in verschillende studies).

Bij matig gebruik (1 a 2 biertjes per dag, 5 dagen in de week) weegt het goede effect van alcohol een stuk zwaarder dan de nadelige effecten.
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 december 2006 - 00:05

hee, dan zit ik precies goed met mijn bier-consumptie....toch fijn, die bevestiging :)
Appareo decet nihil munditia?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 december 2006 - 14:58

Als je dit echt serieus (medisch) wil benaderen, dan kunnen we de discussie ook beter in dat forum verderzetten - voor deskundig(er) commentaar.
Het is duidelijk dan geen van beide "gezond" is, naarmate je meer gebruikt, maar de schade ligt waarschijnlijk op verschillende vlakken.
Bij veelvuldig gebruik van bier is het evident dat de alcohol schadelijk kan zijn, bij cola zullen dat suikers en andere zijn.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Pingel

Pingel

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 16:01

Het hangt ook van de lichamelijke condities af van ieder individu. Voor iemand met een laag suikergehalte zou cola nog wel eens nuttig kunnen zijn.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 03 december 2006 - 16:30

Dacht het niet. Licht misschien een beetje aan de oorzaak van het lage suikergehalte, maar als dit bij een overproductie van insuline ligt, dan is het suikergehalte op een dergelijke manier absoluut niet goed. Het pept je heel even op, maar je alvleesklier zal hier meteen keihard op reageren waardoor het suikergehalte heel snel weer laag zal zijn. Je krijgt dan in korte tijd laag, hoog, laag suikergehalte. Da's niet gezond.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures