Springen naar inhoud

Endomorfine

• Log in om te kunnen reageren

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2006 - 22:09

In het ziekenhuis kreeg ik de stof 'endo-morfine' toegediend omdat ik een pijnlijke operatie had ondergaan (bewust). Bestaat daar een andere naam voor... Ik wil er namelijk informatie over zoeken, maar ik vind niets onder endo-morfine. Wel 'endorfine', maar is dat wel hetzelfde :)
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 december 2006 - 22:46

endomorfine is de volledige naam van endorfine.

zoek ook eens op endogenous morphine
"Meep meep meep." Beaker

zabby666

zabby666

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 11:57

Hoi,

bij mijn weten zijn endorfines natuurlijke drugs, die je lichaam automatisch aanmaakt. bv als je een marathon zou lopen, dan loop je uiteindelijk nog op endorfines, niet meer op energie, want deze is op. net zoals bij verliefdheid(wat een vergelijking) , dan ervaar je een "vredig" gevoel, dit komt door de endorfines.
meer weet ik ook niet echt, deze informatie heb ik uit : "Jongens en Wetenschap", een aanrader trouwens.
Ik ben gewoon mezelf...

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8805 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 december 2006 - 14:25

Je kunt niet 'lopen op endorfines', om te lopen heb je altijd metabolisme nodig, de energie komt gewoon uit de al dan niet aerobe 'verbranding' van voedingsstoffen.

Endorfines kunnen natuurlijk wel zorgen dat iets minder pijnlijk voelt dan normaal, waardoor je het langer volhoud... maar als brandstof dienen zullen ze nooit.
Victory through technology

zabby666

zabby666

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2006 - 22:52

sorry, je hebt gelijk. ik had het beter moeten formuleren:) ik bedoelde enkel dat je langer kunt lopen omdat endorfines "de pijn verzachten"
Ik ben gewoon mezelf...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures