Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 22

Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Weet iemand of de Big Bang theorie alleen gebasseerd is op de roodverschuiving van sterrenlicht, of zijn er meer waarnemingen die die theorie bevestigen?

Berichten: 6

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

kijk hier eens, misschien helpt je dat een stukje verder:

http://www.wapenveldonline.nl/recensies/wp...wpv02536-37.htm

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

kijk hier eens, misschien helpt je dat een stukje verder:http://www.wapenveldonline.nl/recensies/wpv02536-37.htm


Ik snap niet hoe die boekenrecentie-site die je hier aanhaalt mijn vraag zou kunnen beantwoorden...

Of ben je gewoon je site aan het promoten?

Berichten: 6

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

nee, is niet mijn site, er stond meer over de theorie, maargoed sorry dan als je er niets aan hebt...

Berichten: 108

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

deze feiten ondersteunen allemaal de big bang theorie:

roodverschuiving

kosmische achtergrondstraling

"leeftijd" van het heelal

en er was nog een, die ga ik even opzoeken

Berichten: 45

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

dreamz schreef:deze feiten ondersteunen allemaal de big bang theorie:

roodverschuiving

kosmische achtergrondstraling

"leeftijd" van het heelal

en er was nog een, die ga ik even opzoeken
uitbreiding van het heelal denk ik :shock:

Berichten: 7

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Ehh ik weet dat ik Google hiervoor kan gebruiken, maar misschien is het wel een beetje handiger dat hier iemand mij uitlegt wat de Big Bang theorie eigenlijk is :shock: ;) ;)

Berichten: 108

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Ehh ik weet dat ik Google hiervoor kan gebruiken, maar misschien is het wel een beetje handiger dat hier iemand mij uitlegt wat de Big Bang theorie eigenlijk is :shock:   ;)   ;)
ik zou het toch opzoeken :wink: maar mss als je geluk hebt is iemand zo goed om een link te plaatsen

btw: de vierde pilaar van de theorie is de samenstelling van het heelal (komt uit boek aa)

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

@fuzzy2->

Hier alvast een link die je wat opweg zal helpen. :wink:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Berichten: 45

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Alleen dat ze de ruimte vaststellen op een leeftijd van 10 a 15 miljard jaar lijkt mij een beetjuh vreemd. De eerste vraag is dan ook gelijk waarom er dan nog steeds meteorieten door de ruimte "zweven". Er staan volgens mij nog veel meer vraagtekens bij.

Berichten: 7

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

sen... schreef:@fuzzy2->

Hier alvast een link die je wat opweg zal helpen.  :wink:
Thanx!!

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

Alleen dat ze de ruimte vaststellen op een leeftijd van 10 a 15 miljard jaar lijkt mij een beetjuh vreemd. De eerste vraag is dan ook gelijk waarom er dan nog steeds meteorieten door de ruimte "zweven". Er staan volgens mij nog veel meer vraagtekens bij.
Dat er nog veel vraagtekens bij staan klopt, maar waarbij staan er in de sterrenkunde geen vraagtekens? Je vraag begrijp ik niet, er zweven nog steeds meteorieten rond, dat kan toch? Dat is helemaal niet raar. Als je, je vraag wat duidelijker stelt kan ik em misschien beantwoorden.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 45

Re: Big Bang theorie alleen gebaseerd op roodverschuiving?

John schreef:Alleen dat ze de ruimte vaststellen op een leeftijd van 10 a 15 miljard jaar lijkt mij een beetjuh vreemd. De eerste vraag is dan ook gelijk waarom er dan nog steeds meteorieten door de ruimte "zweven". Er staan volgens mij nog veel meer vraagtekens bij.
Dat er nog veel vraagtekens bij staan klopt, maar waarbij staan er in de sterrenkunde geen vraagtekens? Je vraag begrijp ik niet, er zweven nog steeds meteorieten rond, dat kan toch? Dat is helemaal niet raar. Als je, je vraag wat duidelijker stelt kan ik em misschien beantwoorden.

Bean :shock:
Als je het jaartal zien wat ze erbij zetten: 10 a 15 miljard jaar dan lijkt me dat gewoon raar. Dan zouden er hooguit enkele meteorietjes nog rond kunnen zweven, omdat deze op een keer wel in moeten slaan of verbrand worden door de zon of een van de miljarden sterren of buiten ons sterrenstelsel geslingerd moeten zijn.

Reageer