Wetenschapsquiz 2006

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Re: Wetenschapsquiz 2006

Ik zal het zo zeggen... Je pure eigen kennis testen doe je zonder zoekmogelijkheden, anders ben je aan het spieken tijdens de toets.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Wetenschapsquiz 2006

Dat is kennelijk niet het doel van de NWQ, anders zouden ze die niet weken voor de deadline publiceren. :)

Beschouw het als een open-boektentamen voor de thuisdeelnemers. En voor 18 en 19 kan ik condities verzinnen waardoor het antwoord verandert. Dus daar gaat NWQ weer eens als vanouds de mist in. Door de omstandigheden niet volledig te beschrijven. Je voelt wel aan wat ze bedoelen, maar...... .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsquiz 2006

Maar even serieus, gaan we nog een interne competitie doen?  Iemand naar wie we onze antwoorden kunnen PB-en en die dan achteraf zegt wie van ons het het best heeft gedaan?


Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsquiz 2006

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Wetenschapsquiz 2006

Overigens, vanavond 20u05, nederland 2, wordt de eerste voorronde uitgezonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Wetenschapsquiz 2006

Overigens, vanavond 20u05, nederland 2, wordt de eerste voorronde uitgezonden.
. Minstens de tweede voorronde, afgelopen weekend was er al een. :)
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: Wetenschapsquiz 2006

Fabrice Macours schreef:
Jan van de Velde schreef:
Rammelslakje schreef:
Ik snap alleen niet wat ze nou met die beweging van die ober bedoelen. Ik krijg zoiets niet voor elkaar. :?:


die van die ober snap ik ook niet
ben blij dat ik niet de enige ben [rr]
Ik wel :) .

Hint: Maak met je hand een schroefbeweging.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Wetenschapsquiz 2006

Ik ga zeker proberen om hem "fatsoenlijk" in te vullen als ik een plekje vind, zal waarschijnlijk deze week niet meer zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wetenschapsquiz 2006

Uw antwoorden zijn verzonden


M'n bus kwam er toch niet door deze ochtend, dus had ik 2 uurtjes de tijd om m'n hersenen te pijnigen [rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsquiz 2006

Ik ben de eerste "penguin vraag" al tegengekomen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wetenschapsquiz 2006

Wanneer zijn de antwoorden trouwes bekend?

Ook heb ik vandaag tijdens een vervelende busrit huiswaarts terug aan de vragen zitten denken ^^ Hoe langer ik over die vraag met die boot denk hoe meer ik twijfel :) Anyway ik heb gewoon alles naar m'n gevoel ingevuld door zoveel mogelijk logisch te redeneren, eens zien wat ik er van terecht heb gebracht :)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsquiz 2006

De uitzending is op eerste kerstdag. De uitslag op het wetenschapsforum zal dan binnen twee dagen bekend zijn.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wetenschapsquiz 2006

k :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Wetenschapsquiz 2006

Kleine foutje:
Wat is het zwaarst: een liter volle melk of een liter magere melk?

  1. Ze zijn even zwaar, een liter is een liter.

  2. Een liter volle melk.

  3. Een liter halfvolle melk.
Zou de antwoord 3 niet moeten zijn "Een liter mager melk" (of in de opgave een liter halfvolle melk).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Wetenschapsquiz 2006

In de NRC-versie zijn beiden magere melk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer