plassen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 156

plassen

Ik heb is gehoord (en ook wel gemerkt) dat je van bier erg veel moet plassen, maar zijn er nog andere drankjes (behalve thee) waar je erg veel van moet plassen? Komt het omdat je nierfunctie door de methanol oid wordt uitgeschakeld (wat iemand me ooit vertelde) of ergens anders door?
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: plassen

Ik dacht eerder dat alcohol waterafstotend was, en daar er veel alcohol word gedronken wil dit alle water weg, en die worden in de nieren geduwd ofzoiets.

Dat is dus ook een kater, een tekort aan water bij je hersens, het beste hiertegen is eigenlijk snachts nog een fles water drinken, dan zal de kans daarop danig gereduceerd zijn.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: plassen

ow oke, maar zijn er nog meer dranken die zo werken?
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: plassen

even tussendoor, het is geen methanol dat je drinkt..... maar ethanol. Van methanol raak je blind.

Een van de dranken die ook dit effect heeft is koffie (dit komt door de caffeïne)
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: plassen

Inderdaad, cafeine, daarom dat het ook zo stom is om koffie te drinken als je een kater hebt, die versterkt alleen dat gevoel maar.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 206

Re: plassen

Ik dacht eerder dat alcohol waterafstotend was, en daar er veel alcohol word gedronken wil dit alle water weg, en die worden in de nieren geduwd ofzoiets.
Nee, het heeft niks met waterafstotendheid te maken. Alcohol is een zgn. diureticum, een stof die de werking van de nieren beïnvloedt.

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: plassen

welke stoffen zijn dan wel diuretisch (dat was eigenlijk ook mijn vraag?) en in welke dranken (geen eten) kan je dit vinden?
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: plassen

Klik in het vervolg even door naar de engelse wiki (linksonder het NL artikel), omdat hij veel uitgebreider is dan de NL. Daar zul je dan ook een aantal stoffen met naam en toenaam vinden.

Voorbeelden zijn caffeine en mannitol (vaak gebruikt als zoetstof).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer