[scheikunde] reactiesnelheid

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[scheikunde] reactiesnelheid

Als je een oplossing van calciumionen laat reageren met een oplossing van sulfaationen slaat het slecht oplosbare zout calciumsulfaat neer. Deze neerslagvorming verloopt vrij traag en is afhankelijk van de temperatuur, de gekozen zoutoplossingen en de zuurgraad.

Onderzoek de invloed van een door jou gekozen zoutoplossing op de reactiesnelheid.

Om dit te onderzoeken moet je dan in verschillende concentraties van de zoutoplossing werken?

Wat ik heb gedaan is een zoutoplossing die calciumsulfaat neerslaat en verschillende zoutoplossingen genomen die de calciumionen en sulfaationen bevatten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [scheikunde] reactiesnelheid

Alks ik het goed lees:
Onderzoek de invloed van een door jou gekozen zoutoplossing op de reactiesnelheid.
is dat je opdracht. En dat betekent dat je die factor moet onderzoeken, en dat moet je dus zó doen dat je steeds bij dezelfde temperatuur en zuurgraad (de andere genoemde factoren die van invloed zijn op die reactiesnelheid, in welk rijtje die concentratie óók thuishoort overigens) werkt, zodat je waargenomen verschillen in reactiesnelheid ook met zekerheid aan de soort zoutoplossing die je gekozen hebt kan toeschrijven.
Wat ik heb gedaan is een zoutoplossing die calciumsulfaat neerslaat en verschillende zoutoplossingen genomen die de calciumionen en sulfaationen bevatten.
Dus dat ziet er goed uit, tenminste, als je vooral ook op die temperatuur en die concentraties hebt gelet, dat die bij al die oplossingen (nagenoeg) gelijk waren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer