Springen naar inhoud

Animaties: Virussen/testosteron/groeifactor

• Log in om te kunnen reageren

Francessco

Francessco

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 december 2006 - 18:10

Ik heb jullie hulp nodig op 2 gebieden:

Ik ben opzoek naar enkele animaties waarop je kunt zien hoe virussen zich in een menselijke celkern inbouwen. Het liefst betreft het hier een relatief 'normaal' en alledaags virus zoals het adenovirus. Ik kan alleen geen animaties gebruiken van het HIV virus, omdat dit een uitzonderlijk virus is dat niet van toepassing is op mijn verhaal.

Ook ben ik opzoek naar animaties die 'het publiek' bij mijn presentaties duidelijkheid kunnen verschaffen omtrent het signaalhormoon testosteron (deze animaties mogen de wijze waarop de hormoon de cel beinvloed laten tonen). Dit geldt ook voor het ontstaan van een groeifactor binnen in een cel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast enorm bedankt!

Groet, Frank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 december 2006 - 19:09

Misschien dat je hier wat kunt vinden.
Google even op "animation cell entry virus" en je zult dit soort verhalen vinden:
http://highered.mcgr...ion_quiz_1.html
Voor het uitleggen van de effecten van testosteron kan je elke signal transduction pathway gebruiken, zolang het maar om een steroid gaat. Die is nogal anders dan de pathway van bijvoorbeeld insuline, omdat laatstgenoemde zelf de cel niet in gaat. Je testosteron wel. Google even en je zult ze zeker vinden.

Het ontstaan van een groeifactor is weinig anders dan de reactie op andere stimuli: er is een signaalstof bij betrokken (net als insuline of testosteron), een signaal transductie pad en het leidt tot een respons. Wil je dan ook de hele transcriptie en translatie behandelen?

Over de WNT-pathway is erg veel bekend. Wellicht handig je daarop te richten, gewoon omdat er erg veel over te vinden is en het maar om het principe van signaaltransductie gaat, toch?

Het zou overigens prettig zijn als je het niveau dat je verwacht in het vervolg even bij je vraag vermeldt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures