coordinaten en onderlinge afstand

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4.502

coordinaten en onderlinge afstand

Naar aanleiding van het topic van Katej :"huiswerk en pract.,bepalen van coordinaten",vraag ik me wiskundig (filosof.?) het volgende af:In de topic werden als gegevens vermeld:

Punt A met coor. (-4,+2) en punt B met coor.(+4,-1),met verder een punt C te bepalen op een gegeven vector,die gezamenlijk een driehoek vormen met een opp. van 15.

Hoe geef je de verbinding aan tussen A en B,is dat een positief getal of een negatief;de hoogte van de driehoek bepaal je dan door de opp.te delen door de helft van AB.

Als AB negatief zou zijn,zou het gevonden getal van de hoogte ook negatief moeten zijn,omdat de opp.als een positief getal wordt aangegeven.

Als deze redenatie zou kloppen,moet er bij de analytische benadering maar 1 antwoord uitrollen voor de coordinatnen van C en geen 2 antwoorden!?!?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: coordinaten en onderlinge afstand

Als deze redenatie zou kloppen,moet er bij de analytische benadering maar 1 antwoord uitrollen voor de coordinatnen van C en geen 2 antwoorden!?!?
Vandaar dat men voor afstanden altijd de absolute waarde neemt, omdat niet alleen oppervlakten, maar ook afstanden altijd positief zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: coordinaten en onderlinge afstand

Afstanden zijn dus per definitie positief, dus gaf ook de analytische berekening terecht twee oplossingen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: coordinaten en onderlinge afstand

Het blijkt weer:

Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van de aanwezigheid van intelligentie!

Berichten: 4.502

Re: coordinaten en onderlinge afstand

Tav.moderator en Rov:

In een topic hier van Melissa spreekt ze over strikt positieve oppervlakten van een driehoek;als per definitie lengtes en oppervlakten positief zijn wat is hier dan strikt?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: coordinaten en onderlinge afstand

Je hebt je vraag al in die topic zelf gesteld, lijkt me ook logischer dan hier :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer