Springen naar inhoud

Jezus, de bijbel, de lijkwade etc.

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Anamortana

Anamortana

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 december 2006 - 19:26

Eerst wil ik even zeggen dat het me spijt(ahum) als hier al een topic over was, maar ik heb hgaast en geen tijd om alles door te spitten naar al bestaande topics.

Een paar weken terug, op een prachtige november dag met 18 ļC in de Bild, was ik een zeer interesant boek aan het lezen. De onbekende jezus heet het, als ik me niet vergis. Ik las dingen over onbekende 'bijbels' en over zijn jeugd. Dat zette mij aan het denken.
Laten we eens beginnen met het punt dat er ongeveer 26 jaar van zijn leven mist. We kennen allemaal het verhaal van de herdertjes met hun o-zo schattige schaapjes, de drie wijzen en die ster waar twee verklaringen voor zijn. (1: De komeet van Hellie, maar hoe bleef dat ding zolang aan ťťn punt van de hemel staan? 2: Een (ruimte)schip, persoonlijk een favoriete keuze) Dan is er een tijd weer niets behalve dat ze moesten vluchten etc. Dan komen we bij het bekende verhaal van de 14-jarige Jezus die met Papa en Mama naar jeruzelem gaat, of zo, en dan raakt hij kwijt. Pa en Ma gaan terug en treffen het jonge Godsdienstige genie aan in de tempel, hevig in discussie met schriftgeleerden, en binnen enkele ogenblikken heeft de jongen hun zo afgekraakt. Dan is hij opeens van de aardbodem verdwenen tot het moment dat hij rond zijn 30ste terug gaat, samen met zijn geliefde decipelen, en onderweg geweldige 'wonderen' doet. Waar is hij die periode daar tussen gebleven? Wat de meeste mensen niet weten is dat hij als jonge man rond trok tot en met AziŽ. Werkelijk waar, daar zijn de meest prachtige verhaling terug gevonden, een nooit eerder gelezen beschrijven van de fantasticsche jeugd die jezus heeft gehad. Waarom staat dit niet in de bijbel? Waarom is er zoveel van ons weggehouden, terwijl dit misschien nog wel het belangrijkste was? En wat heeft de katholieke kerk(no offence) hier mee te maken? waren hebben ze zoveel mooie boeken geschrapt alsof het vuil was?

laten we ons nu richten op de lijkwade. Het overweldigende kleed dat Jezus droeg op zijn zogenaamde dood. ONZIN! Jezus, die beste man, was niet dood. Het zit namelijk zo. De mensen aan het kruis leefden soms nog wel 4 tot 5 dagen door. Maar, zoals jullie hoogstwaarschijnlijk weten, mochten zij niet blijven hangen op de sabat, zaterdag dus. Als deze arme lieden dus nog leefden, dan werden hun botten stukgeslagen waardoor ze van pure pijn overleden, en hup, nog meer lijken gedumpt. Zoals ook algemeen bekend is, is dat mr. Pilatus Jezus helemaal niet dood wou. Herinneren jullie je die zin 'ik was mijn handen in onschuld' nog? De zin die de meesten, misschien een aantal onder jullie ook wel, beschouwen als pure propaganda, pure aanstellerij? De zin die zo 'overdreven' was? De zin die, ondanks het geweldige karakter van Pilatus, afgedaan werd als 'zogenaamde goeddoenerij'? Het goed praten van een moord op de heilige Messias, de zoon van de enige en echte God? Juist die zin maakte het verschil. Door die zin is men gaan zoeken naar bewijs. het resultaat? Brieven. Brieven van Pilatus naar zijn vrouw. Hij vertelde hoe verschrikkelijk het was. De gruwel dat hij deze man moest laten ombrengen terwijl hij het niet wou. Hij probeerde op alle mogelijke manier er onder uit te komen, hem te laten leven, maar hij kreeg de kans niet. Zelf toen de menigte mocht kiezen tussen de srie moordenaar Barrebas en Jezus, kozen ze Barrebas. Een barbaars teken, inderdaad, maar ze kozen Barrebas.
Nu, Pilatus was zo geschokt. En toen men bij Jezus de botten wou breken, de man hing er immers maar drie uur, commandant dat de man het niet mocht doen, opdracht van Pilatus. Maar om toch van de man af te komen, als ze het openbaar zouden verkondigen zouden de joodse mensen hun ook de dood in jagen, gooide ze hem in dat graf met die steen. Herrineren jullie je nog dat hij was gehuld in doeken geweekt in meede, o.i.d? Dat waar het gedoopt in was had geen nut gehad als de man al dood was, het was namelijk een geneeskrachtige zalf, dat geef je niet aan een dode. Waarom bleef hij dan daar drie dagen en stond toen op? Genezen. De man moest genezen van zijn vreselijke stigmata's.
Nu over de lijkwade, waar ik over begon. Dat was dus het kleed wat hij droeg. Daar is vocht op aan getroffen, en dat duidt op leven. Zoals een ieder van jullie weet, zie je op die lijkwade een vage afbeelding van een mens achtig figuur, met een doornen krans aan het kruis. Dood. Er zijn vreemd genoeg maar twee foto's van gemaakt, en dat zijn de meest eigenaardige foto's ooit. Wat je op die foto's ziet is dat het gezicht plotseling heel scherp en duidelijk is. En dat gezicht is van een levende man. Een vriendelijke man die je lief heeft, zou je kunnen zeggen. Een onverklaarbaar ding dus. Hoe kan alles nou heel vaag zijn en op een foto ineens helder als cristal? Een wonder, zou je het kunnen noemen.
Zo zijn er nog meer vreemde dingen.
Neem nou Judas. Iedereen ziet hem als een verader, de indirecte moordenaar van jezus. Maar heeft iemand er ooit bij stil gestaan dat hij de belangrijkste discipel van jezus was? De meest geliefde trouwens ook. Jezus hielt van hem als een broer, hij vertrouwde hem alles toe. En als Judas er niet was geweest was Jezus niet opgehangen, was hij niet bekend geworden, was de wereld niet 'gered van de zonde'. Wat waren we nu dan geweest? Een geloofloos zooitje ongeregend.
Ook het vreemde idee dat vrouwen niets waard zouden zijn, goed voor kinderen en keuken. Jezus ging daar zo vreselijk mooi tegen in! Ooit opgevallen dat de man alles via vrouwen deed? Aan wie liet hij zich als eerste zien toen hij 'opgestaan' was? Hoe je het ook draait of keert, vrouwen hadden een mega rol in zijn leven en met hem in de geschiedenis.
Zo zijn er nog meer opmerkelijke dingen. Oh ja, nog een boeiende is de dieren offers. Joden offerden dieren en Jezus was daar zwaar tegen. Hij vroeg aan hun waarom ze dachten dat God er blij van werd als ze dieren doodden die God zelf gemaakt had. iets om over na te denken, misschien?
En er heeft een uniek voorval plaats gevonden. De discipelen dankten God voor hun eten. Jezus zette zijn handen in de zij, gooide zijn hoofd in zijn nek en lachte hard op. "Jullie denken dat je bid tot je God, dat hij jullie eten heeft geschonken. Waarom? God is niets. Hij is maar een klein onderdeel van het Grote. Dat is waar jullie naar zouden moeten bidden." het grote. Is er dan toch iets groters dan God?
Een aardige kluif aan informatie, ja, maar interesant, echt waar. En een beetje filosoferen en mooie boeken lezen is nooit mis, hoeveel je er ook aan twijfelt. Er zijn zoveel dingen die wij niet weten.
Maar dat boek zou je echt eens moeten lezen. Een aanrader voor iedereen die kan lezen. ^^
Nog vragen? suggesties? discusie voortbrengende opmerkingen? Try me ^^
-Crap, I'm In The Thirteenth Century- Crusade In Jeans
Proud Mac-user
[Dyslectisch Genie]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phaesimbrotos

Phaesimbrotos

• >250 berichten
  • 312 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2006 - 20:49

Ik snap het niet over die twee foto's met dat gezicht ofzo. Wilt u het alstublieft nog een keer uitleggen?

Voor de rest heel interessant. :)
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2006 - 22:45

Eerst wil ik even zeggen dat het me spijt(ahum) als hier al een topic over was, maar ik heb hgaast en geen tijd om alles door te spitten naar al bestaande topics.

Geen tijd of geen zin? Of had je de zeer lange tekst die daarop volgde al van te voren voorbereid?
Anyway, ik kan niet nagaan of er al een topic is hierover omdat ik eerlijk gezegd geen flauw benul heb waar je naartoe wilt en waar dit over moet gaan.
Kijk, je noemt een boek, maar weet de titel niet eens meer helemaal en noemt geen schrijver. Dan kom je met een heleboel "feiten" waarbij me niet duidelijk is of je die nu uit dat boek hebt gehaald of er zelf een paar bij hebt gehaald. En waar heb je die dan vandaan?
"Een beetje filsoferen" zoals jij het noemt. Maar "filosoferen" is niet er zomaar op los praten hoor.
Daar is dit forum niet voor bedoeld. :wink:
Waar wil je naartoe? Wat wil je weten? Wat is je punt?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

gast004

gast004

• >250 berichten
  • 314 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2006 - 22:56

De onbekende jezus heet het, als ik me niet vergis.

Was het "De onbekende Jezus" van Joanne Klink?

Anamortana

Anamortana

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 19:07

aan ev!ltje: "Jaaah, volgens mij nog echt ook!"
Kijk, het is een tijdje geleden, dus die details zitten niet echt vast in mijn hoofd. het heet gewoon de onbekende Jezus, en die schrijver is ook correct.(Ik kan niet alles onthouden..*sob*)

aan Veertje: Geen tijd, serieus. Je wilt niet weten hoe erg ik om kom in huiswerk en studies ernaast, en er zijn zoveel boeken die ik nog wil/moet lezen..

aan Phaesimbrotos: Die gezichten, okay. Het zit dus zo. Op de lijkwade van Jezus is een zeer vage afbeelding te zien. Deze afbeelding bevat een man aan het kruis, doornenkrans en al, het bekende verhaal. Het punt is dat het allemaal heel vaag is. Je kan niet echt iets onderscheiden, laat staan lichamelijke details. het gezicht is vrijwel volledig weggevaagt. Nu zijn er in totaal twee foto's van de lijkwade gemaakt. Op die foto's is het gezicht heel duidelijk te zien. Dat is opzich natuurlijk al een wonder, omdat als je er gewoon naar kijkt er niet of nauwelijks een gezicht te onderscheiden is. En het grappige is dat het gezicht leeft. Het heeft open ogen, kijkt helder en glimlacht. Niet het gezicht van een dode, niet het gezicht van iemand die lijdt. Het is het gezicht van een levendig iemand die weet dat het goed is. Dat is het verhaal van de gezict die niet gewoon te zien is, maar wel op de foto.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is
:)
Proud Mac-user
[Dyslectisch Genie]

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 19:10

de lijkwade is zo fake als het naar zijn kan :) doe maar eens een simpel proefje met een pop en een laken, verf de pop en doe het laken er omheen en kijk eens naar het laken als je het uitspreid :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Anamortana

Anamortana

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 20:02

Beste Assassinator (coole ava, btw, lang leve het Spagettimonterisme, yay :) )
over de lijkwade, he.. gnaha, not fake! Kijk, dat dacht ik dus eerst ook, vooral door alle tests. Er zijn verwarrend genoeg way te veel uitlagen. De ene zegt fake, de andere zegt echt.
Geplaatste afbeelding(foto)
Geplaatste afbeelding(negatief)
Geplaatste afbeelding(hoe het beeld er op de twee beroemde foto's eruit ziet)
Het kleed is op bloed en vocht gecontoleerd. Bloed vanwege de wonden, ze zijn echt bij de ene pols(de andere lag er boven op) en die pols is door doorboring. In de zij, ook doorboring en de rug en boven benen, door geseling.
Voor vocht is het gecontoleerd omdat de man nog leefde toen hij in het graf gedumpd werd en er weer uit kwam.
Ik wou dat ik meer tijd had om te praten, maar je weet waarschijnlijk hoe ouders zijn; hopeloos.
Proud Mac-user
[Dyslectisch Genie]

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 21:02

nee doe die test met een pop maar eens en je ziet wat ik bedoel, ook de leeftijd van het kleed is wat aan de late kant.
en ja je hebt gelijk over de ouders :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Phaesimbrotos

Phaesimbrotos

• >250 berichten
  • 312 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2006 - 22:10

Beste Assassinator (coole ava, btw, lang leve het Spagettimonterisme, yay :) )
over de lijkwade, he.. gnaha, not fake! Kijk, dat dacht ik dus eerst ook, vooral door alle tests. Er zijn verwarrend genoeg way te veel uitlagen. De ene zegt fake, de andere zegt echt.  
Geplaatste afbeelding(foto)
Geplaatste afbeelding(negatief)
Geplaatste afbeelding(hoe het beeld er op de twee beroemde foto's eruit ziet)
Het kleed is op bloed en vocht gecontoleerd. Bloed vanwege de wonden, ze zijn echt bij de ene pols(de andere lag er boven op) en die pols is door doorboring. In de zij, ook doorboring en de rug en boven benen, door geseling.  
Voor vocht is het gecontoleerd omdat de man nog leefde toen hij in het graf gedumpd werd en er weer uit kwam.
Ik wou dat ik meer tijd had om te praten, maar je weet waarschijnlijk hoe ouders zijn; hopeloos.

Ik ben om ťťn of andere reden niet overtuigd. :) Het klinkt me een beetje raar in de oren dat als je op een lijkwade gaat liggen, dat je gezicht er dan in afgedrukt wordt. :)

Sorry, ik denk dat die lijkwade makkelijk falsificeerbaar is en in het leven geroepen is door fanatieke religieuzen.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 december 2006 - 00:14

Kijk, dat dacht ik dus eerst ook, vooral door alle tests. Er zijn verwarrend genoeg way te veel uitlagen. De ene zegt fake, de andere zegt echt.

Ik had je al eerder gevraagd te melden waar je je informatie vandaan haalt.
Bij gebrek aan bronvermeldingen en gezien het feit dat het nu duidelijk is dat de bedoeling van deze topic blijkbaar is de lijkwade te bespreken terwijl daar al een topic over bestaat: http://www.wetenscha...showtopic=29903 , hier dan een:

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures