Springen naar inhoud

Kan het zijn dat sommige mensen geen talen kunnen leren?

• Log in om te kunnen reageren

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 december 2004 - 19:50

Ik ben al een tijdje aan zoeken naar het volgende: kan het zijn dat mensen die beter zijn in wiskunde ed (logica) het moeilijker hebben met talen?
Zelf houw ik mij veel liever bezig met wiskunde en aanverwanten en houw ik me hellemaal niet graag bezig met talen. Kan ik misschien ergens manieren vinden om die taal desnoods om een meer wiskundige manier te benaderen.
Ook las ik op het internet al dat er twee grootte manier zijn om een taal te benaderen grammaticaal (klassiek) en op een nieuwere moderne manier. Nu snap ik van die tweede manier al hellemaal niets. Vind ik ergens iets gebaseerd op de klassieke manier engels te leren?
Groeten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

BakkerBart

BakkerBart

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 december 2004 - 19:58

mijn ervaring met talen is dat je het gewoon beter leert door het "te doen" en dan met name er gewoon constant op te letten, je komt dan vanzelf dingen tegen die je niet weet (bv de "dt" regel) en dan zoek je dit ff op en dan weet je weer iets meer

eigenlijk net als bv wiskunde, je leert door het te doen

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 december 2004 - 22:09

voorbeeld bij uitstek: goed in exacte vakken en een 0 in talen BEHALVE FRANS.

Heb vooral moeite gehad met de meerkeuzevragen in de eindexamens van de talen --> d8 er veel te diep over na, terwijl ik bij frans gewoon kon zeggen: boem, dat is het antwoord. Echt heel raar.

Heb echt hele erge moeite gehad met engels, maar zit nu op de universiteit en heb totaal geen enkele moeite met het begrijpen van de leerstof die in het engels is.

Maar ja heb op het eindexamen er met pijn en moeite een 7 voor duits en engels uit weten te slepen en een 8 voor nederlands en frans.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2004 - 08:21

heb daar ook last van, maar dat je het niet kunt leren bestaat niet, bij ons. Bij de meeste talen is er weinig aan te begrijpen. Bij mij ligt het probleem bij het leren van de woordenschat. Te lui en ik kan dat niet goed.

En toch ben ik er altijd door geweest voor latijn. Hoe, doordat ik mij gramatica altijd goed kon. Iedere taal is te leren, als je er maar tijd in wilt steken, en je de mogelijkheid hebt om eenvoudige algorithmes uit te voeren, want dat is gramatica eigenlijk.

*_gast_MarcoV_*

• Gast

Geplaatst op 01 februari 2005 - 11:00

Taal en exacte vakken zijn natuurlijk ook twee uitersten. Een taal die heel veel "exact" georienteerde mensen wel goed kunnen beheersen is vaak het duits; dit vanwege het naamvallensysteem wat makkelijk wiskundig te benaderen is. Geldt dit voor velen van jullie ook?

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2005 - 11:29

nou ik ben ook exact georienteerd en had een spuughekel aan duits en kon het ook niet. Geef mij maar frans --> daar was ik wel goed in :shock:

gemertp

gemertp

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2005 - 15:28

Ik hou van exacte vakken maar minder van talen en vooral Frans ben ik minder goed in (neemt niet weg dat het wel een 7 op de eindlijst is, maar ja naasta alle achtens en negens voor de exacte vakken...). Frans ben ik niet zo goed in, Duits wel maar sta ik ook een 7 voor omdat ik er niet zo veel aan deed op het eind, maar in de onderbouw was Duits altijd een 8.
Ik heb tweetalig onderwijs gehad de eerste drie jaar, met zevens voor (erg versterkt) Engels. Mijn Engels zit nu al ruim boven 6 VWO niveau (had vorig jaar een 9 voor een 6VWO eindexamen luistertoets).
Peter van Gemert
2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2005 - 21:19

LoL, Talen is ook m'n ding niet, wiskunde daarentegen wel, volgens mij komt het gewoon omdat je geen intresse hebt in die vakken dat ze ook niet zo vlot gaan ...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures