Springen naar inhoud

• Log in om te kunnen reageren

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 december 2006 - 14:18

test avatar <5Kb .

Ik poogde al diverse malen een avatar in te voeren 4861 bytes vanaf een franse website;lukt niet!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 december 2006 - 14:53

Is het wel het juiste bestandsformaat?
Appareo decet nihil munditia?

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 december 2006 - 17:58

jpg !

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 07 december 2006 - 19:49

kun je het plaatje eens uploaden via imageshack, dan kan ik eens kijken wat ik voor je kan verhapstukken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Ruben Kwast

Ruben Kwast

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2006 - 15:58

Wellicht is hij groter dan de 8080 pixels die hier als maximum is gegeven.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 07:43

Ik heb gisteren een nieuwe avatar geinstalleerd, maar -hoewel hij nu wel bij 'wijzig avatar' als mijn huidige avatar getoond wordt- op zowel het forum als in mijn profiel kijk ik nog steeds tegen de oude avatar aan:

Geplaatste afbeelding

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:13

Ik kan het niet voor je wijzigen kom ik net achter. Misschien helpt het om een paar keer Ctrl+F5 te drukken, dan wordt de pagina geladen zonder gebruik te maken van cache.
Omdat ik momenteel ook achter een scherp beveiligd systeem zit waarbij dit niet werkt en ik ook niet de cache handmatig kan legen, kan ik je momenteel even niet verder helpen.
- Jimi Hendrix -

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:23

Cache
Een cache (spreek uit: kesj, van het Franse werkwoord 'cacher', verbergen) is een geheugen in een computer dat sneller toegankelijk is dan waar de gegevens eigenlijk opgeslagen zijn. Wanneer informatie wordt verkregen op een langzame manier dan kan het in een cache geplaatst worden zodat de computer wanneer die gegevens een volgende keer nodig zijn ze uit het cache kan halen in plaats van de langzame manier te herhalen. Dit principe heet een cache en het wordt op allerlei plaatsen gebruikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache

Weer wat geleerd.
Je bedoelt dat de oude avatar nog opgeslagen ligt in de cache? Maar hebben we het dan over de cache op mijn pc of in die van de server?
Ctrl+F5 heeft niet geholpen.

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:23

Ik heb gisteren een nieuwe avatar geinstalleerd, maar -hoewel hij nu wel bij 'wijzig avatar' als mijn huidige avatar getoond wordt- op zowel het forum als in mijn profiel kijk ik nog steeds tegen de oude avatar aan:

Het is ondertussen precies al verholpen, ik zie zowel op het forum als de screencap dezelfde avater.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:30

Het is ondertussen precies al verholpen, ik zie zowel op het forum als de screencap dezelfde avater.

Dat is wel bijzonder, ik zie nog steeds de oude avatar.
Geplaatste afbeelding

En nu is hij wel goed...

Veranderd door jdr, 21 september 2007 - 08:29

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:31

Dat is wel bijzonder, ik zie nog steeds de oude avatar.

Waarschijnlijk staat die avater nog ergens in een tijdelijk bestandje op je pc, misschien de cookies van dit board eens verwijderen. Ik weet niet of dit helpt maar je kan altijd eens proberen. Ik denk niet dat een moderator of het beheer je kan helpen omdat ik je nieuwe avater zie staan en waarschijnlijk andere gebruikers ook. Het probleem zit dus op je eigen pc (tijdelijk internetbestand ofzo dat gebruikt wordt om het surfen sneller te laten verlopen).

En nu is hij wel goed...

EDIT: is het ondertussen oke ?

Veranderd door Ruben01, 21 september 2007 - 08:33

BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:32

Dan komt het waarschijnlijk toch door de cache. Je computer slaat de bestanden die samen de internetpagina vormen op. Die gebruikt hij zoveel mogelijk om de pagina's sneller op je scherm te tonen. Soms heeft dat dit soort "hikjes" tot gevolg. Afhankelijk van de instellingen van de internetpagina zelf en van je computer wordt periodiek gekeken of er bestanden vervangen zijn, zoals die van jouw avatar nu.
- Jimi Hendrix -

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:36

Met het plaatsen van de print screen zag ik dat hij nu wel goed is, probleem opgelost dus...
Zal de cookies idd eens weghalen.
Heb ook regelmatig dat de nieuwe berichten niet bijgewerkt zijn bij het verversen van de pagina.
In hoeverre kan ik de instellingen van de cache veranderen Ger? En waar doe ik dat?

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:47

Ik ga er vanuit dat je Internet Explorer 7 hebt? Eerlijk gezegd heb ik die tot nu toe nauwelijks gebruikt (altijd FF of Opera eigenlijk), dus exact weet ik het even niet. Wat ik zeker weet is dat het onder het menu Extra bij Internet-opties staat. Daar heb je moet je zoeken naar iets wat aangeduid staat als "temporary (internet) files" of "tijdelijke (internet) bestanden". Daarbij moet ergens een button staan met instellingen daarvoor (of settings). Je kunt dan aangeven of er iedere keer dat een pagina geopend wordt gekeken moet worden of er veranderingen zijn, iedere dag/week oid of iedere eerste keer dat je de pagina bekijkt na het opstarten van je browser.

Beetje cryptisch verhaal ben ik bang, maar ik hoop dat je er zo uitkomt. Zoniet, dan moet je iemand anders even lief aankijken die wel IE7 bij de hand heeft of even wachten tot vanavond, dan kijk ik thuis even en maak ik wel wat screendumps voor je.
- Jimi Hendrix -

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2007 - 08:55

-done-
Hij stond op automatisch en heb hem veranderd naar elke keer dat er een webpagina geopend wordt.
Nu afwachten dit een verbetering is.
Dank je wel...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures