Springen naar inhoud

[scheikunde] koolstofchemie

• Log in om te kunnen reageren

zjandannybob

zjandannybob

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2006 - 12:15

eerst vragen ze geef de reactievergelijking voor de volledige verbranding van propaanthiol. dat hebben we dus gedaan.

maar dan vragen ze leg uit waarom deze methode om het massapercentage C te bepalen niet geschikt is voor zwavelhoudende organische stoffen zoals ethaanthiol?

ik kan op internet hier geen antwoord op vinden dus ik dacht misschien dat iemand het hier mij uit kon leggen.

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Luuk1

Luuk1

• >100 berichten
  • 200 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2006 - 12:38

misschien moet je even iets duidelijker zijn?

Willen ze het verbranden en dan de hoeveelheid gas opvangen om vanuit daar de hoeveel CO2 te bepalen?

Dan kan het bij die andere idd niet want daar onstaat dan ook nog SO2

zjandannybob

zjandannybob

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2006 - 13:01

jah duidelijker kan ik niet echt zijn zo wordt het mij hier in het boek gevraagd. En begrijp het daarom ook niet echt. Maar ze bedoelen waarom je via die methode van berekenen uit de reactievergelijking het massapercentage niet mogelijk is.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44863 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2006 - 13:19

Als de reactievergelijking bekend is moet dat wťl kunnen. Wat ik mij afvraag, IS die reactievergelijking ook inderdaad bekend? Zijn er voor zwavel nog andere S:O verhoudingen dan SO2 die gevormd kunnen worden zonder dat daarover iets 100 % te voorspellen valt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 09 december 2006 - 14:06

Dat moet dan SO3 zijn, het zuurvormend oxide van zwavelzuur.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures