[scheikunde] koolstofchemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

[scheikunde] koolstofchemie

eerst vragen ze geef de reactievergelijking voor de volledige verbranding van propaanthiol. dat hebben we dus gedaan.

maar dan vragen ze leg uit waarom deze methode om het massapercentage C te bepalen niet geschikt is voor zwavelhoudende organische stoffen zoals ethaanthiol?

ik kan op internet hier geen antwoord op vinden dus ik dacht misschien dat iemand het hier mij uit kon leggen.

alvast bedankt

Berichten: 200

Re: [scheikunde] koolstofchemie

misschien moet je even iets duidelijker zijn?

Willen ze het verbranden en dan de hoeveelheid gas opvangen om vanuit daar de hoeveel CO2 te bepalen?

Dan kan het bij die andere idd niet want daar onstaat dan ook nog SO2

Berichten: 20

Re: [scheikunde] koolstofchemie

jah duidelijker kan ik niet echt zijn zo wordt het mij hier in het boek gevraagd. En begrijp het daarom ook niet echt. Maar ze bedoelen waarom je via die methode van berekenen uit de reactievergelijking het massapercentage niet mogelijk is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [scheikunde] koolstofchemie

Als de reactievergelijking bekend is moet dat wél kunnen. Wat ik mij afvraag, IS die reactievergelijking ook inderdaad bekend? Zijn er voor zwavel nog andere S:O verhoudingen dan SO2 die gevormd kunnen worden zonder dat daarover iets 100 % te voorspellen valt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: [scheikunde] koolstofchemie

Dat moet dan SO3 zijn, het zuurvormend oxide van zwavelzuur.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer