[Microcontroller]

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 135

[Microcontroller]

Hoi,

Ik wil graag leren om microcontroller te programmeren en toe te passen, alleen mijn kennis is 0,000 dus ik moet helemaal opnieuwe beginnen, ik heb thuis atmel 8515 weet iemand een website waar ik het vanaf begin alles kan leren, dus ook het structuur van uC...???

dank u

Berichten: 98

Re: [Microcontroller]

Het hangt er nogal vanaf hoe diep je in de materie wil duiken. Wil je de microcontroler alleen maar programmeren dan kom je vaak al een heel eind met de datasheet. Je kunt vervolgens op internet wel wat voorbeelden van eenvoudige assembly-programma's vinden. Je geeft aan ook wat te willen weten over de structuur. Ik denk dat het in dat geval moeilijk is om een goede internetsite te vinden. Ik weet er in ieder geval geen een. Ik weet wel een goed boek, dat ook niet al te moeilijk te begrijpen, en behoorlijk compleet is: Computer Architecture and Design van Patterson and Hennesy. Als je er echt geinteresseerd in bent zou dat misschien een goede investering zijn... Of anders eens zoeken in de bibliotheek? Er is veel geschreven over microcontrollers...

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: [Microcontroller]

hmm... ik ga gelijk kijken... laat ik maar zo zeggen, ik studeer nu mechatronica dus ik denk dat ik echt veel met micro's zal werken... ik kijk gelijk of je boek op bol.com te vinden is...
"...the relativity theory, by the way, is much older than its present proponents. It was advanced over 200 years ago by my illustrious countryman Ruđer Bošković, the great philosopher, who, not withstanding other and multifold obligations, wrote a thousand volumes of excellent literature"



by Nikola Tesla (10 July 1856 – 7 January 1943)

Berichten: 98

Re: [Microcontroller]

Het is een vrij compleet boek, waarin zowel de analyse als de synthese van processoren, geheugens ed behandeld wordt. Tevens niet moeilijk te begrijpen. Een goede introductie dus...

Reageer