[Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 51

[Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Weet iemand hoe men kan aantonen waarom in onrijpe bananen veel zetmeel kan aangetroffen worden?
~*~Edvina~*~

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Is het niet zo dat zetmeel in rijpe bananen wordt omgezet naar suiker? En vermits een banaan toch wel zoet smaakt als ze rijp is wil dat toch wel zeggen dat er behoorlijk wat zetmeel aanwezig was voordien.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Ik kan niet goed wijs uit je vraag:
Weet iemand hoe men kan aantonen waarom in onrijpe bananen veel zetmeel kan aangetroffen worden?
ik kan me twee andere voorstellen waar ik wél weg mee weet:

Weet iemand hoe men kan aantonen dat in onrijpe bananen veel zetmeel aangetroffen wordt

Weet iemand hoe men kan verklaren waarom in onrijpe bananen veel zetmeel kan aangetroffen worden

dus zeg het maar. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: [Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Aantonen gebeurt met behulp van Jood-oplossing. Er wordt zich dan een jood-zetmeelcomplex en dat is blauw tot paars/zwart van kleur.
TU/e Werktuigbouwkunde

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [Biologie] zetmeel onrijpe bananen

Jan van de Velde schreef:Ik kan niet goed wijs uit je vraag:
Weet iemand hoe men kan aantonen waarom in onrijpe bananen veel zetmeel kan aangetroffen worden?
ik kan me twee andere voorstellen waar ik wél weg mee weet:

Weet iemand hoe men kan aantonen dat in onrijpe bananen veel zetmeel aangetroffen wordt

Weet iemand hoe men kan verklaren waarom in onrijpe bananen veel zetmeel kan aangetroffen worden

dus zeg het maar. :)
>>>Ik bedoel ;In onrijpe bananen treft men veel zetmeel aan .Hoekan men dit aantonen? :?: ik weet wel dat tijdens de rijping wordt zetmeel omgezet in suiker..
~*~Edvina~*~

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Biologie] zetmeel onrijpe bananen

google maar eens binnen dit forum (rechtsboven aan de indexpagina) op zetmeel jood
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer