Automatisch uitvoeren van een programma

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 824

Automatisch uitvoeren van een programma

Hoi,

ik vroeg mij het volgende af:

Ik heb hier een commandline, en als ik die invoer bij Start > uitvoeren, dan opent er zich een programma, en die voert dan bepaalde taken uit. Het probleem is nu echter: Ik zou die taak elke twee minuten moeten uitvoeren. Dus:

Commandline uitvoeren > Het juiste bolletje moet geselecteerd worden > Er moet op een knop geduwd worden > programma doet taken > programma sluit af > twee minuten wachten > commandline uitvoeren > Het juiste bolletje moet geselecteerd worden > Er moet op een knop geduwd worden > programma doet taken > programma sluit af > command line uitvoeren > ...

En dit zou allemaal moeten gebeuren zonder dat ik ergens op moet klikken of iets dergelijks. Is dit mogelijk volgens jullie?

Groeten,

Stijn
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Automatisch uitvoeren van een programma

cron job van maken?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Automatisch uitvoeren van een programma

Dat lijkt inderdaad veel op datgene dat ik nodig heb.

Bedankt!

Ik ga dadelijk zelf beginnen met opzoeken over hoe zoiets werkt, maar ik heb nog nooit iets geprogrammeerd, dus..

Als er mensen zijn die al ervaring hebben in deze zaken, en die weten hoe ik zoiets moet maken, mogen dat altijd melden. Ik denk namelijk niet dat dit veel werk vraagt van iemand die hier iets van kent :)

Bedankt qmlk!
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Automatisch uitvoeren van een programma

Een andere mogelijkheid is het programma Automate 6 (google er maar even naar). Ik heb bepaalde taken daarvoor geprogrammeerd en voor datgene wat jij nodig hebt, is het wel geschikt. Nadeel is alleen dat je eigenlijk geen gebruik meer mag maken van je muis / toetsenbord, omdat Automate bijv. je muis kan besturen. Maar dat hangt dus van je precieze situatie af.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer