[Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 51

[Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

Zou iemand me kunnen helpen met volgende vraagstuk aub wnt ik snap het eigenlijk niet zo goed , ho eik moet beginnen

>" In een langwerpig meer bevindt zich op 203m van de oever een eilandje.Een waarnemer op het eiland ziet een roeiboot voorbijvaren 6,00minuten nadat het roeiboot vertrokken was.Hij blijft het bootje nastaren en kijkt op zijn klok wanneer het de andere oever bereikt .Dat is 26,5minuten later.HOe breed is het meer? :) :)
~*~Edvina~*~

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

Je deelt 203 m door 6.00 minuten. Dan heb je de snelheid. Dan is de rest toch niet zo moeilijk meer. De oplossing staat hieronder, selecteren om te bekijken.

:) Dat is 0.56 m/s. In 26.5 minuten legt het bootje nog eens 896,58 meter af. Je telt de beide afstanden bij elkaar op en je bekomt dat het eiland 1,00 * 10^3 m breed is (afgerond met beduiden cijfers). :)

Berichten: 2.746

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

of bekijk het gewoon zonder dat het geselecteerd is :)

de achtergrond is niet echt wit he :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

superslayer schreef:of bekijk het gewoon zonder dat het geselecteerd is   :)  

de achtergrond is niet echt wit he :wink:
Selecteren leest toch een heel stuk makkelijker :wink:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

Ik kan het toch een pak beter zien met geslecteerd hoor, zonder zie ik het amper.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

wil je het écht verstoppen, gebruik dan [ color=#F0F0F0 ] [ /color ] maar dan zonder de spaties
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

wil je het écht verstoppen, gebruik dan [ color=#F0F0F0 ] [ /color ] maar dan zonder de spaties
Dat is idd nog minder te zien ja :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

ik kan er geen letter van lezen hoor! andere monitor instellingen denk ik...

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

aaargh schreef:Je deelt 203 m door 6.00 minuten. Dan heb je de snelheid. Dan is de rest toch niet zo moeilijk meer. De oplossing staat hieronder, selecteren om te bekijken.

;) Dat is 0.56 m/s. In 26.5 minuten legt het bootje nog eens 896,58 meter af. Je telt de beide afstanden bij elkaar op en je bekomt dat het eiland 1,00 * 10^3 m breed is (afgerond met beduiden cijfers). :)
ik snap het nu wel :)bedankt , maar zou iemand me kunnen helpen met volgende vraagstuk , >Een kracht van 30Newton versnelt een voorwerp van 2,00kg uit rust over een afstand van 3,00m over een horizontaal oneindig glad oppervlak .Hoe goort is dan de kinetische energie van het voorwerp en hoe groot is z'n snelheid ? <>k weet wel dat formule voor kinetische energie als volgt uitziet - Ek=1/2*m*v^2 ,, maaar met welke formule bereken ik snelheid :)
~*~Edvina~*~

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

netto verschil van kinetische energie is gelijk aan de verrichte arbeid.

dus
\(Fd=1/2mv^2\)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

En arbeid is gelijk aan kracht maal afgelegde weg.

Dus is de verrichte arbeid 90 Joule. De snelheid is dus de vierkantswortel van het dubbele van de arbeid gedeeld door de massa. De snelheid wordt dus 9.5 m/s. Leer je formules nog eens allemaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [Fysica] Snelheidsbepaling met tijd en afstand van een boot

aaargh schreef:En arbeid is gelijk aan kracht maal afgelegde weg.

Dus is de verrichte arbeid 90 Joule. De snelheid is dus de vierkantswortel van het dubbele van de arbeid gedeeld door de massa. De snelheid wordt dus 9.5 m/s. Leer je formules nog eens allemaal.
ahja nu weet ik het :) nl. W=F.Δs=ΔEk, dus is W=30N.3,00m=90J, en Als we Ek kennen en de massa kan je v berekenen uit de formule van kinetische energie die ik zelf gegeven hebt... :)
~*~Edvina~*~

Reageer