Springen naar inhoud

gelijkbenig trapezium

• Log in om te kunnen reageren

wouters

wouters

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2006 - 18:05

ga voor een dwarsdoorsnede in de vorm van een gelijkbenig trapezium na bij welke afmetingen de oppervlakte van de goot maximaal is.

het probleem hierbij is dat er twee variabelen zijn, namelijk de hoek kun je variŽren maar je kunt ook een been(=x) van het trapezium groter of kleiner maken.

help mij alsjeblieft hiermee, want ik kom er niet uit :)
alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

iterums

iterums

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2006 - 18:18

de x kun je schrijven in functie van de hoek

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 11 december 2006 - 18:45

ga voor een dwarsdoorsnede in de vorm van een gelijkbenig trapezium na bij welke afmetingen de oppervlakte van de goot maximaal is.  

het probleem hierbij is dat er twee variabelen zijn, namelijk de hoek kun je variŽren maar je kunt ook een been(=x) van het trapezium groter of kleiner maken.  

help mij alsjeblieft hiermee, want ik kom er niet uit  :)  
alvast bedankt

Als het been x oneindig lang is en de hoek 90 graden.
Je probleem is onduidelijk.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 11 december 2006 - 19:03

help mij alsjeblieft hiermee, want ik kom er niet uit  :)  
alvast bedankt

Als het been x oneindig lang is en de hoek 90 graden.
Je probleem is onduidelijk.

Ga uit van de totale lengte van de dwarsdoorsnede is constant en neem de onderkant goot constant, dan is de lengte van de opstaande rand ook constant.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures