[chemie] chemisch rekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 49

[chemie] chemisch rekenen

20 g NaOH werd opgelost en aangelengd tot 250 ml oplossing.Wat is de massaconcentratie van deze oplossing?

ik heb dus dit:

1 mol NaOH ---> 40g

0,5 mol NaoH<---20g

en ik weet dat massaconcentratie mol/L is ,dus dacht dat je 0,5 mol/0,25 L moest doen,maar het was fout en ik vraag jullie wat ik eigenlijk fout heb gedaan? :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [chemie] chemisch rekenen

Massaconcentratie is g/L of iets in die trand.

mol/L is de molariteit van de stof. Daar zit wss de fout
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 49

Re: [chemie] chemisch rekenen

PdeJongh schreef:Massaconcentratie is g/L of iets in die trand.  

mol/L is de molariteit van de stof. Daar zit wss de fout
dus was het gewoon 20 g/0,25 L ? :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [chemie] chemisch rekenen

sandro schreef:
PdeJongh schreef:Massaconcentratie is g/L of iets in die trand.  

mol/L is de molariteit van de stof. Daar zit wss de fout
dus was het gewoon 20 g/0,25 L ? :)
Dat weet ik dan weer niet zeker. Ik noemde alleen 2 foutjes die ik gelijk zag, zodat je mss wat verder kwam :wink:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: [chemie] chemisch rekenen

massaconcentratie is inderdaad g/l (massa opgeloste stof/volume van de oplossing). ik denk dus dat je het iets te ver gezocht hebt en dat het inderdaad 20g/0,25l is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [chemie] chemisch rekenen

massaconcentratie is inderdaad g/l (massa opgeloste stof/volume van de oplossing). ik denk dus dat je het iets te ver gezocht hebt en dat het inderdaad 20g/0,25l is.
Ik ga jou bedanken :wink: Nu heb ik iets geleerd wat we op school nog niet gehad hebben :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: [chemie] chemisch rekenen

hih, graag gedaan :) (dat zal je volgend jaar zeker wel nog zien :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [chemie] chemisch rekenen

hih, graag gedaan   :) (dat zal je volgend jaar zeker wel nog zien   :) )
Ik kijk vol verwachting uit. Havo is niks aan, maar ik kan niet wachten op m'n chemie opleiding :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 49

Re: [chemie] chemisch rekenen

ey bedankt jullie tweetjes :)

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: [chemie] chemisch rekenen

ik vind dit jaar ook zalig veel leuker dan vorig jaar :wink:. mijn vriendinnen van vorig jaar verklaren mij zot als ik zeg dat ik mij echt amuseer :) , maar het is zo :)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [chemie] chemisch rekenen

[quote='"sandrodus was het gewoon 20 g/0' date='25 L ? :) [/quote']Gebruikelijker is om de concentratie per liter te geven, in plaats van delen van een liter.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer