azerty-querty

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 35

azerty-querty

hallo ik heb een dell gekocht en die blijkt een qwerty toetsenbord te hebben

kan ik het voor mekaar krijgen dat het als een azerty werkt?

(en dan evt plakkertjes over de letters die niet overeenkomen plakken)

of gaat dit niet?????

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: azerty-querty

Probeer het trucje dat wordt beschreven in dit topic eens
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 35

Re: azerty-querty

kheb het eens geprobeerd, het blijftqwerty typen

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: azerty-querty

Heb je opnieuw opgestart?
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 35

Re: azerty-querty

ja dat heb ik

misschien doe ik het niet goed

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: azerty-querty

beschrijf maar eens wat je gedaan hebt dan...

dan zal ik het kunstje eens herhalen en kijken waar het misgaat
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: azerty-querty

Heb je ook het tweede deel van de tip gelezen, over de administrator account?

(en waarom noemen jullie het steeds querty ipv qwerty??)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 35

Re: azerty-querty

in XP eerst naar configuratiescherm

dan naar datum,tijd en landinstellingen

in landinstellingen heb Nederlands(belgie) aangeklikt

dat toepassen geklikt

en heropgestart maar geen verschil

er is geen andere gebruiker dan ik du sik veronderstel dat ik dan automatisch administrator ben?

Berichten: 35

Re: azerty-querty

ik heb het gevonden ndertussen, en het lukt van qwerty naar azerty te gaan

maar zowat alle leestekens en dergelijke zijn ook van plaats verwisseld kheb dan maar weer naar qwerty overgeschakled

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: azerty-querty

Als ik je zo vrij mag zijn om je een advies te geven, zorg gewoon dat je er aan went.... dat lukt snel genoeg :)

Ik heb hier in belgie het omgekeerde probleem, alle toetsenborden zijn hier azerty. Dus ik had in het begin steeds een q staan als ik een a bedoelde :) . Maar nu weet ik zowat niet beter.
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 35

Re: azerty-querty

zorg gewoon dat je er aan went....

makkelijker gezegd dan gedaan

we hebben namelijk twee PCs een qwwerty en een azerty :)

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: azerty-querty

haha ik heb twee pc's met qwerty, maar op de universiteit stikt het van de azerty borden. kwestie van even omschakelen... alleen kan ik niet blind tikken op die dingen en ik ram steeds mis met de punt want bij azerty zit daar meen ik een :...
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 582

Re: azerty-querty

Koop ergens een azerty toetsenbord, veel kosten toetsenborden niet meer.
Het eerste wiel was echt niet rond

Berichten: 35

Re: azerty-querty

had ik ook al zitten denken :)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: azerty-querty

er is geen andere gebruiker dan ik du sik veronderstel  dat ik dan automatisch administrator ben?
Nee. Zoals ik in het tweede deel van de tip ook al zei, is er verschil tussen een administrator en een computerbeheerder. Normaal gesproken kan je de administrator account niet zien, je moet hiervoor opstarten in de veilige modus:
Ik schreef:Wat je moet doen om als administrator in te loggen is je computer resetten, en het opstartmenu tevoorschijn toveren. Dit moet je al vrij vlot na het opstarten doen, vlak voordat het Windowslogo op de zwarte achtergrond verschijnt. Meestal doe je dit met F8 of F10 ofzo. Dit moet iig aangegeven worden tijdens de opstartcyclus. Goed opletten dus.  

Als je vervolgens dit opstartmenu krijgt moet je kiezen voor veilige modus. Netwerkmogelijkheden maakt niet uit, je gebruikt het iig niet hiervoor. Je computer start verder op tot aan het welkomstscherm waar je moet inloggen. Hier staat nu als het goed is ook de administrator bij. Selecteer deze en voer eventueel het bijbehorende wachtwoord in als je die gedefinieerd hebt.
Als administrator kun je computerinstellingen aanpassen. Normaal gesproken als je normaal inlogd pas je alleen de gebruikersinstellingen aan. Bij dingen die te maken hebben met je hardware (zoals dus bijvoorbeeld toetsenborden) kan het soms nodig zijn om de algemene computerinstellingen aan te passen.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel vervelend vind voor jullie Belgen dat jullie twee totaal verschillende toetsenborden hebben. Wij hebben hier in NL ook wel onze eigen toetsenbordindeling, maar dat betreft alleen de tekens. De letters zitten overal hetzelfde. En dan nog vind ik het gruweijk irritant als ik eens achter mijn laptop werk zonder extern toetsenbord. Waarom niet gewoon met alle fabrikanten één standaard afspreken voor heel de Westerse wereld? Dan is dit hele probleem toch de wereld uit geholpen :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer