Wetenschapsstudies

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 481

Wetenschapsstudies

Beste WSF mensen,

Hopelijk is dit de jusite plek voor mijn topic..

Ik zit nu in VWO5 met profiel natuur en techniek, en heb voorlopig nog niet echt een idee wat ik wil gaan studeren, alhoewel enkele studies mij wel aanspreekt..

Hopelijk kunt U mij helpen..

Hoe is de studie natuur- en sterrenkunde op uni Utrecht, en de studie natuurwetenschappen in Nijmegen? En andere zulk soorte studies?

Bijvoorbaat dank! :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsstudies

Er zijn hier wel mensen die je kunnen vertellen hoe die studies zijn, maar het is belangrijker om erachter te komen wat je zelf graag doet. Wil je met mensen bezig zijn of lekker zelf achter je bureau gaan puzzelen? Lijkt het je leuk om ooit manager van iets te worden of niet? Wil je aan nieuwe uitvindingen werken, ben je goed in kennis overdragen etc.

Het belangrijkste is wat je leuk vindt. Welke dingen in je dagelijkse leven vind je leuk? Is er huiswerk wat voorbij is voordat je er erg in hebt, welke stof snap je meteen en wil je zoveel mogelijk van weten?

Als je eenmaal wat beter weet wat je leuk en interessant vindt kan er altijd wel een passende studie bij worden gevonden. Zelfs eenzelfde studie gegeven aan verschillende instellingen kan een wereld van verschil betekenen (dat weet ik toevallig omdat er een enorm verschil is tussen bouwkunde aan de TU Delft en Eindhoven).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer