Springen naar inhoud

Stom vraagje over spellingscheck hier

• Log in om te kunnen reageren

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 11:52

Sinds ik firefox gebruik ipv internet explorer, heb ik ineens "last" van een engelse spellingscheck op dit forum, dat had ik eerst niet, en ik erger mij er bijzonder aan, omdat ik in het nederlands typ wordt ongeveer 99% van de woorden rood onderstreept, kan ik dit ergens uitschakelen? ik kan het bij de internet opties van firefox niet vinden, maar het lijkt me ook sterk dat het opeens aan dit forum ligt.
Weet iemand hier meer van?
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 13:13

Er is geloof ik geen spellingschekcer op dit forum en er zit er ook geen in firefox in. Heb je een of andere add-on geinstalleerd?

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 december 2006 - 14:02

Ik ben zelf actief firefox gebruiker, vanwege de tabbladen :) Echter, ik heb nog nooit een spellingscontrole gezien. Gelukkig ook maar :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 14:25

Er is geloof ik geen spellingschekcer op dit forum en er zit er ook geen in firefox in. Heb je een of andere add-on geinstalleerd?

Nee volgens mij heb ik dat allemaal uitgeklikt bij het installeren. Ik kwam er net achter dat mn mail het ook heeft (maar gister nog niet!?) efin, stel ik heb een rare ad-on geinstalleerd, hoe kom ik daar nu nog achter? (en hoe raak ik m weer kwijt?)
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 14 december 2006 - 14:26

Kan het niet zo zijn dat om de één of andere reden je firefox gekoppeld is aan de email client? (outlook of dat soort programma's) Als deze een Engelse spellingscontrole gebruikt zou dat het probleem kunnen verklaren.

En heb je er alleen bij Wetenschapsforum last van, of ook bij andere websites/fora? (welke dan?)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Stinovic

Stinovic

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 16:43

Firefox 2 heeft zelf een spellingscontrole.
Als ik het goed heb zet je dit uit door te gaan naar:
Tools -> Add-ons -> Disable

bram2

bram2

• >250 berichten
  • 255 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 18:52

firefox heeft inderdaad spellingscontrole, maar die moest je dacht ik zelf installeren.

Misschien leuk om weten , er bestaat ook een Nederlandstalige (en vele andere talen) spellingscontrole. Altijd handig voor mensen die veel fouten schrijven (in dit bericht had ik er al 5 getypt)

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 14 december 2006 - 18:59

Mac Os X heeft een spelchecker in het standaard text invoerveld, dus vrijwel alle software heeft deze feature. Met een context-menu is de taal in te stellen, kun je voor engelse woorden de woordenboek definitie opzoeken, etc. Het is allemaal erg handig :)
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures